Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:18.
Dit onderwerp heeft nog geen reacties, en bestaat uit 1 pagina.
Dit onderwerp is geplaatst op 02-02-2007 11:26.
Atheisten verenigt u (!?)
- Geplaatst op vrijdag 02 februari 2007 11:26koost(ook) Ik heb met open mond van verbazing gekeken naar de "vrienden van god". Ik ben in mijn eigen religieuze voorgeschiedenis wel eens in dit soort kerken geweest maar dat was in Nederland waar men net (tot nu toe) iets meer de voeten op de grond weet te houden. Maar toch is het heel beangstigend hoe de Amerikanen met het geloof omgaan. En de macht die ze hebben is helemaal erg. De mensen laten zich als een soort kudde op basis van christelijke normen en waarden sturen door de leiders. Volgens mij hebben we meer hersenen dan dat. Maar oke, iedereen mag z'n eigen ding doen. Zolang ze er anderen maar niet mee schaden / beperken. En dat gebeurt nu wel en dat is nou zo eng eraan,...
Mijn vader is dominee dus ik ben er mee opgegroeid. En ik heb altijd respect gehad ten aanzien van het feit dat hij het geloof combineert met de maatschappij hoe deze is. Hij focust op de goede kanten van het geloof en de goede invloed die dat kan hebben. De tien geboden zijn, mijns inziens, dan ook goede normen en waarden en ik ben blij dat de nederlandse normen en waarden christelijke grondslagen hebben. Maar ik ben zelf van mijn geloof gevallen en ben daar heel blij mee. Ik kan de wereld zien vanuit de wetenschappelijke hoek en zie de functie van alle geloven en vind het ook bijzonder om geloof van dichtbij mee te maken. Maar ik vind het toch ook iets achterhaalds hebben. We weten toch onderhand wel beter? In tegenlicht worden dingen als waarheid afgespiegeld die absoluut niet waar zijn en dat is schokkend. Zeker hoe dat er bij die kinderen in geramd wordt. SCHOKKEREND.
Wat ik ook kwijt wilde is dat ik momenteel een boek aan het lezen ben van Richard Dawkins, een beroemd wetenschapper, genaamd "The GOD delusion" (de god misleiding). Daarin wordt heel duidelijk gemaakt dat de kans dat god bestaat echt miniem is. Tevens wordt er opgeroepen om als atheist je te verenigen,.. Ik ben nog niet zo ver in het boek dat ik daadwerkelijk wil overgaan tot actie vanuit mijn atheist zijn, maar na het kijken van tegenlicht afgelopen zondag word ik daar wel veel gemotiveerder voor. Misschien moet de echte waarheid ook wat harder duidelijk gemaakt worden,.. Ik ben er nog niet over uit,..
Een ex-gelovige niet practiserende atheist
Koost
Dit onderwerp heeft nog geen reacties, en bestaat uit 1 pagina.
Dit onderwerp is geplaatst op 02-02-2007 11:26.