error 1 cannot open vpro html: `http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/forum/header`

Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:11.

Snel inloggen of registreer uzelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Tegenlicht-forum
  2. Reacties op uitzendingen
  3. Vrienden van God
  4. bende hipocrieten!!

Dit onderwerp heeft 11 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 27-02-2007 11:15.

bende hipocrieten!!

1. marietjen

Ongeloofelijk toch dat die groe^p fanatieke mensen die zo anti-abortus zijn tegelijkertijd erg voor de doodstraf zijn. Beste voorbeeld is de broer van George Bush, die de gouverneur van Texas is en waarbij er nog nooit zoveel mijnsen zijn ter dood veroordeeld in Amerika als onder zijn bewind!!
    Walgelijk gewoon!
    En dan spreken ze van "land of the free". Er zijn weinig minder vrije landen dan Amerika. Ik weet het want heb er gewoond. De media geeft de mensen daar een vals beeld, er is enorm veel censuur in media en cultuur en voor je mening opkomen wordt daar niet ze gewardeerd als het niet de mening is van die groep waarin ze geuit wordt.
    En dan die laatse zin: "One nation under God." Alsof zij een alleen recht hebben op God. Als je die flauwe "komiek" moogt geloven in het programma zijn de Amerikanen beter dan de Europeanen want "why did we leave there in the first place?"
    En dan de leugens die ze de kinderen daar wijsmaken over creatie vs evolutie!
    Ik word er woedend van. Maar ja wat kan je hier in Europa doen buiten je gal uitspuwen over enkele Amerikaanse forums. Ik zal het doen ook: alle beetjes helpen. Al bewijzen we deze Amerikanen enkel maar dat wij europeanen wel in staat zijn tot kritisch denken!

2. gerartje

www.drdino.com

3. kristina

Is het niet brainwashing als je je kinderen alleen het evolutie Theorie voor houdt? Hebben zij niet het goede recht ook om iets anders te horen? Of is dat walgelijke godsdienst?

4. Alarmfase 2

quote:

kristina schreef op 29 januari 2007 @ 22:53:
    Is het niet brainwashing als je je kinderen alleen het evolutie Theorie voor houdt? Hebben zij niet het goede recht ook om iets anders te horen? Of is dat walgelijke godsdienst?

Nee hoor.

Het probleem is alleen dat evangelische chistenen creationisme (oh, nee, Intellugunt Design heet dat tegenwoordig, om marketing redenen) presenteren als een alternatieve wetenschappelijke these. Dat is het niet, omdat aan een wetenschappelijke these de eis gesteld wordt dat hij kan worden gefalicificeerd dan wel gevalideerd. Dat is in het geval van creationisme per definitie onmogelijk en daarmee is het geen wetenschap maar filosofie. Creationisme stelt niet serieus de vraag waar wij allen vandaan komen, want de aanhangers van dit geloof hebben het antwoord al: God did it. Punt.

Het zijn de evangelisten geweest die, om politieke redenen, een schijntegenstelling hebben gecreeerd tussen evolutietheorie en creationisme. Dat is jammer omdat er in de eerste plaats helemaal geen tegenspraak behoeft te zijn (afhankelijk natuurlijk van hoe letterlijk je het scheppingsverhaal in Genenis neemt natuurlijk); in de tweede plaats omdat de hele heisa die rondom de kwestie is ontstaan het bonafide wetenschappelijk discours verloedert door politiek gemarchandeer.

5. McCain

AlarmFase2,

Toevallig heb ik pas 7 dvd's gekocht van Dr Kent Hovind. De oprichter van 'Creation Science Evangelism'. Daarin wordt ook wetenschappelijk op de argumenten van de evolutie ingegaan.

Je ziet soms hoe krom de evolutie theorie is en dat is nog geen eens het probleem. Het grootste probleem is dat de evolutie-theorie als DE waarheid wordt weergegeven op de scholen. Het erge is dat er geen alternatieven worden aangeboden. Vele christelijke studenten die haken o.a. van het geloof af vanwege het evolutie theorie. En dat alles door deze leugens (want zo mag ik de evolutie theorie wel noemen).

Daarom kan ik begrijpen dat veel ouders beslissen hun kinderen thuis onderwijs te geven.

6. freedom123

dat is egt hipocriet! als je zou hebben opgelet op school zou je weten, dat de evolutie theorie niet voor waar word aangenomen!! maar dat het word gezien als de meest logische verklaring! daarom word het ook theorie genoemt:)!!

kan jij mij uitlegen hoe we fosielen kunnen dateren van meer dan 10 mijloen jaar oud! terwijl de kerk beweerd dat wij slechts 5000 jaar geleden geschapen zijn! De kerken worden al 1900 jaar gebruikt om mensen dom te houden, door het vertelen van grove leugens en het uitmoorden van wetenschapers die hun hersenen gebruiken! moeten we nu weer terug gaan naar die tijd!? je ziet het hier weer terug komen in deze docu! kijk hoe kindjes van 5 word verteld over de evolutie leer of het is ontwikkeld door een of andere idioot, die beweerde dat onse groot ouders half apen half mens waren!!( door middel van een nog belachelijkere afbeelding! daarnaast kunnen wij ook nog ruis opvangen van de oorknal! en die ruis dateerd ook niet van slechts 5000 jaar gelden!

ik ontken het bestaan van een god niet en jesus zal alicht een groot filosoof zijn geweest die goede normen en warden heefd opgesteld, alleen het zijn alteid weer de simple machts verslaafde eikels die doormiddel van geloof, intolerante idee er door heen willen drukken! waar uit zij zelf meer macht kunnen ontwikkelen!

jah ik ben dislextisch :D

groeten 17 individu die voorzich zelf probeert te denken!

7. kristina

Graag wilde ik nog wat vertellen over Darwin. De oprichter van de evolutie theorie. Ik heb in een boek gelezen dat hij in zijn sterf bed veel getwijfeld heef aan zijn theorie. Een van zijn laatste vragen was, hoe zit het met het oog? Blijkbaar vond hij het oog zo ingewikkeld in elkaar gezet dat hij er niet in kon geloven dat het aan de evolutie te danken was.
    Een nog een vraagje? Geeft de evolutie theorie de mensen die erin geloven troost in moeiljike tijden?

8. Alarmfase 2

quote:

kristina schreef op 30 januari 2007 @ 22:09:
    Graag wilde ik nog wat vertellen over Darwin. De oprichter van de evolutie theorie. Ik heb in een boek gelezen dat hij in zijn sterf bed veel getwijfeld heef aan zijn theorie. Een van zijn laatste vragen was, hoe zit het met het oog? Blijkbaar vond hij het oog zo ingewikkeld in elkaar gezet dat hij er niet in kon geloven dat het aan de evolutie te danken was.
    Een nog een vraagje? Geeft de evolutie theorie de mensen die erin geloven troost in moeiljike tijden?
    Wat betreft dat laatste: nee, ik denk het niet. Evolutietheorie zal geen troost bieden in moeilijke tijjden aan mensen die er 'in geloven'. Net zo min als economische theorie, lucht- en ruimtevaarttechniek, vergelijkende taalwetenschap of odeanografie. Mensen, daarentegen, zullen veel troost kunnen bieden. Daarom is een atheistisch humanist (zoals ik) ook nooit alleen.

9. Alarmfase 2

quote:

Alarmfase 2 schreef op 30 januari 2007 @ 22:54:
    [...]

Wat betreft dat laatste: nee, ik denk het niet. Evolutietheorie zal geen troost bieden in moeilijke tijjden aan mensen die er 'in geloven'. Net zo min als economische theorie, lucht- en ruimtevaarttechniek, vergelijkende taalwetenschap of oceanografie. Mensen, daarentegen, zullen veel troost kunnen bieden. Daarom is een atheistisch humanist (zoals ik) ook nooit alleen.

10. rocklobster

quote:

McCain schreef op 30 januari 2007 @ 13:23:
    AlarmFase2,

Toevallig heb ik pas 7 dvd's gekocht van Dr Kent Hovind. De oprichter van 'Creation Science Evangelism'. Daarin wordt ook wetenschappelijk op de argumenten van de evolutie ingegaan.

Je ziet soms hoe krom de evolutie theorie is en dat is nog geen eens het probleem. Het grootste probleem is dat de evolutie-theorie als DE waarheid wordt weergegeven op de scholen. Het erge is dat er geen alternatieven worden aangeboden. Vele christelijke studenten die haken o.a. van het geloof af vanwege het evolutie theorie. En dat alles door deze leugens (want zo mag ik de evolutie theorie wel noemen).

Daarom kan ik begrijpen dat veel ouders beslissen hun kinderen thuis onderwijs te geven.

Het feit dat de evolutietheorie heet zoals hij heet, geeft aan dat men onzeker is over de juistheid ervan. Het woord theorie geeft aan dat het juist, danwel onjuist kan zijn in meer of mindere mate. Het gaat niet om wie gelijk heeft, het gaat erom dat relevante kennis wordt opgedaan. De evolutietheorie een leugen noemen is in feite een zinledige opmerking, net als zeggen dat god niet bestaat, en niemand (zeker de kinderen) schiet daar wat mee op. Het contrast tussen de evolutietheorie en creationisme is duidelijk, het aanvallen of verbieden van een theorie op ideologische gronden vertegenwoordigd in mijn ervaring vaak een angst voor het eigen ongelijk. Waarom kan het niet beiden een plaats krijgen? Geen van beiden verhalen als absolute waarheid, niet als lijdraad in het verdere leven, maar gewoon (zoals zoveel zaken op school) verschillende visies op hetzelfde thema.
    Persoonlijk vind ik de evolutietheorie een overtuigende theorie, wie wetenschappelijk gezien vele malen beter stand houdt dan welke alternatieve verklaring dan ook. De evolutieleer afwijzen op basis van het argument dat sommigen hun geloof erdoor verliezen, is naast een drogredeook nog eens je reinste censuur, en naar mijn mening hersenspoeling pur sang. Andersom geredeneerd kan je namelijk zeggen dat een godsdienstige verklaring veel mensen afleidt van de evolutieleer.

rocklobster wijzigde dit bericht op 03-02-2007 14:11 met 14%

11. Niliye

Het is duidelijk dat er hier van twee kanten wordt gekeken maar er niemand openstaat voor de anders mening. Het feit is, en dat kun je na trekken, dat de laatste paar jaren alleen maar meer bewijs wordt gevonden met behulp van nieuwe technologie dat de evolutie theorie helemaal niet kan. Als je er echt antwoorden voor wilt krijgen zul je er wat voor moeten doen en gaan onderzoeken wat de feiten zijn. Er is heel veel gesjoemelt met bewijzen om financien, bekendheid en eigen eer te krijgen. Mensen willen heel graag in de evo-theorie geloven. ooit afgevraagd waarom? Als de evo-theorie klopt dan betekent dat dat er geen God is en dus wij mensen lekker onze gang kunnen gaan zonder verantwoordelijkheid af te moeten leggen aan God. Mensen houden er niet van dat er regels zijn en hun leven afhangt van iets dat ze niet kennen. Ik kan je een ding vertellen, als de bijbel klopt en God komt terug waar sta jij dan. Voorbeeldt; Als de Evo-theorie klopt dan ga je na je dood nergens heen, je rot gewoon weg, alles wat je in je leven bereikt hebt is voor niks, heb je nog geen probleem je stopt gewoon met bestaan, blanko, nada, niks.
    Als God bestaat is er leven na de dood, wat je in dit leven doet maakt heel veel uit, je bent een goed mens voor diegene om je heen, je beloning is de hemel. Maar heb je niet in God geloofd op aarde dan zegt God, ik ken je niet. Krijg je geen toegang tot de hemel, er is alleen plaats in de Hel. Oftewel, ik hoop voor jullie en bid voor jullie allemaal dat jullie ogen zullen openen voordat het te laat is. Een ongeluk krijg je tenslotte zomaar en dan kan het telaat zijn. WAAR STA JIJ??????

12. a.r.

Door Niliye - Sunday 25 February 2007 12:08

Het is duidelijk dat er hier van twee kanten wordt gekeken maar er niemand openstaat voor de anders mening. Het feit is, en dat kun je na trekken, dat de laatste paar jaren alleen maar meer bewijs wordt gevonden met behulp van nieuwe technologie dat de evolutie theorie helemaal niet kan.
    Waar kun je dat natrekken ?

Als je er echt antwoorden voor wilt krijgen zul je er wat voor moeten doen en gaan onderzoeken wat de feiten zijn.
    Waar kun je die antwoorden krijgen?

Er is heel veel gesjoemelt met bewijzen om financien, bekendheid en eigen eer te krijgen.
    Welke bronnen heeft U daarvoor ?

Mensen willen heel graag in de evo-theorie geloven. ooit afgevraagd waarom? Als de evo-theorie klopt dan betekent dat dat er geen God is en dus wij mensen lekker onze gang kunnen gaan zonder verantwoordelijkheid af te moeten leggen aan God.

Kunnen wij mensen dan lekker onze gang gaan? Want wij mensen(niet Christenen dus?) hebben geen normbesef? Mijn stelling is dat Christenen zelf geen verantwoording willen/kunnen dragen voor hun gedrag en dat alleen God hen in het gareel kan houden, het zijn mensen met een zwak karakter dus

Mensen houden er niet van dat er regels zijn en hun leven afhangt van iets dat ze niet kennen. Ik kan je een ding vertellen, als de bijbel klopt en God komt terug waar sta jij dan.

Ik ben ervan overtuigd dat er regels moeten zijn, dat is m.i. precies waarom de bijv. de bijbel is geschreven, als leidraad om de samenleving in stand te houden. Stel nou dat niet alles wat in de bijbel staat en God komt niet, waar staat U dan?

Voorbeeldt; Als de Evo-theorie klopt dan ga je na je dood nergens heen, je rot gewoon weg, alles wat je in je leven bereikt hebt is voor niks, heb je nog geen probleem je stopt gewoon met bestaan, blanko, nada, niks.

Voorbeeld: Als de koran klopt of andere heilige boeken of de evolutie theorie, heb je als Christen in je leven niets bereikt, je komt of in een andere hemel of je rot gewoon weg en bent gestopt met bestaan.
    blanko, nada, niks??? Nou dat ben ik niet met U eens hoor, ik heb dan bestaan en mijn gedachten en gevoelens gewisseld met anderen, ik heb mijn warme liefde voor anderen uitgestraald, ik heb mensen dingen mogen leren, zodat zij nadenkende en onderzoekende mensen konden worden, belangrijke zaken hoor m.i., ik laat een mooie erfenis achter.

Als God bestaat is er leven na de dood, wat je in dit leven doet maakt heel veel uit, je bent een goed mens voor diegene om je heen, je beloning is de hemel.

Wat nou als God niet bestaat of in een andere vorm als de God van het Christendom? Hoe komt U erbij dat niet Christenen geen goede mensen kunnen zijn? Ik ken gelovige (van vele stromingen) en ongelovige lieve goede mensen, ik ken ook een aantal mensen die moraal en fatsoen iets, of veel minder hoog in het vaandel hebben staan, ondanks hun geloof.

Maar heb je niet in God geloofd op aarde dan zegt God, ik ken je niet. Krijg je geen toegang tot de hemel, er is alleen plaats in de Hel.
    Ik meende dat er een liefdevolle vergevingsgezinde God geprezen werd in het Christendom?

Oftewel, ik hoop voor jullie en bid voor jullie allemaal dat jullie ogen zullen openen voordat het te laat is. Een ongeluk krijg je tenslotte zomaar en dan kan het telaat zijn. WAAR STA JIJ??????
    Hel en verdoemenis preken, hoe Christelijk