error 1 cannot open vpro html: `http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/forum/header`

Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:16.

Snel inloggen of registreer uzelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Tegenlicht-forum
  2. Reacties op uitzendingen
  3. Baghdad E.R.
  4. De waarheid

Dit onderwerp heeft 5 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 10-12-2006 10:24.

De waarheid

1. Klaas Oosterhoff

Gaan jullie een docu uitzenden over hoe zielig die amerikaanse gewonden/doden zijn?
    Waarom is de VPRO zo pro-Amerika tegenwoordig?
    En Nederland doet maar mee met die fascistische Amerikanen...
    Het is eigenlijk helemaal niet vreemd dat hier in Nederland ook al zo'n fascistisch klimaatje aan het ontwikkelen is dankzij partijen als CDA,VVD en die Wilders groep.
    Erg slechte documontaires de laatste tijd in tegenlicht...

Hierbij een video van Amerikanen die Irakezen bevrijden, je moet wel inloggen op You Tube om het te kunnen zien.

http://www.youtube.com/verify_age?next_url=/watch%3Fv%3Dfxi5kxzx3V0

Klaas Oosterhoff wijzigde dit bericht op 04-12-2006 20:02 met 19%

2. top050

Onzinnige reactie... je hebt de docu vast niet goed aandachtig bekeken. nee ik ben niet pro amerikaans maar het is wel goed om te laten zien hoe nutteloos deze ( uberhaubt ) oorlog ( en ) zijn.
    Het toont aan dat oorlog alleen mar een mannier is om geld te verdienen en niks meer met het uiteindelijke zogenaamde doel te maken heeft. Amerika moet eens nadenken en zich meer gaan richten op zichzelf voordat je de weled over wil nemen. Deze docu is een van de betere die ik gezien heb de laatste tijd...

3. El Ghouch

Klaas Oosterhoff, jij moet je echt schamen.Jeemig wat een stompzinnige doorgeslagen linkse reactie.
    Er was niks pro-VS aan deze documentaire. Wat het wel, op een zeer integere wijze, liet zien was de medemenselijkheid in, en de hardheid van een oorlog.
    Hierin is iedereen slachtoffer (zowel een Iraakse burger als en VS soldaat)
    Meest indrukwekkende TV die ik in tijden heb gezien. En hier is niks links of rechts aan.

En als je nu tracht te wijzen op een filmpje van "een video van Amerikanen die Irakezen bevrijden" dirigeer me dan niet naar een filmpje waar met koeieletters boven staat "British Troops Beating Young Iraqis On Camera" om een misplaatst punt te maken!

4. Sarita

Ik vraag me af of Klaas de documentaire uberhaupt wel gezien had op het moment dat hij zijn reactie plaatste.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er niets pros aan deze docu was. Het liet juist goed de nutteloosheid zien van deze oorlog. Ik sanp wel dat als je daar bent je daar niet aan wilt denken. Zoals die ene man zei: Ik moet geloven dat we hier een verschil maken, want anders hou ik het hier niet vol.

5. Arie64

Klaasje ,

hoe kan iemand die zon reportage gezien heeft , mensen ( geen amerikanen) ik zie ze als mensen met afgerukte ledematen . Die op sterven liggen .

Zo een ongeuanceerde achterlijke anti amerikaanse opmerking maken .

Bekijk het eens als mens man , anti amerika me reet , het zijn mensen die daar liggen dood te gaan .

Gladiool.

6. pendragon

Ik heb deze docu gezien en was erg onder de indruk. Ik vertelde mijn vrouw dat ik niet vaak 'onwel' wordt van dingen die ik zie op TV, maar dit gaf mij toch wel een naar gevoel. Ik ben zelf in Bosnie geweest in een tijd niet te vergelijken met dit. Deze soldaten zijn super jong, verliezen armen, benen, ogen en weet ik niet wat. Bush moet zich diep schamen dat hij zo met mensen speelt. Die mensen daar in de ER zijn wat mij betreft echt helden, wat een verschrikkelijk werk moeten die mensen doen. Veel mensen zouden schreeuwend gek worden van al die ellende. Echt, petje af.

Laat het wel duidelijk zijn: ik ben niet voor de oorlog in Irak en ben het ook nooit geweest. Dit komt vooral omdat ik Bush nooit vertrouwd heb en ik dus ook zeker wist dat de reden van deze oorlog niet DE reden was. Helaas zijn landen als Engeland, Nederland en nog een aantal in de gladde woorden van Bush gestonken en hebben hem geholpen.

Nu zitten we met een burgeroorlog die nog jaren gaat duren en nog veel Amerikaanse levens gaat kosten. Een 2e Vietnam hangt in de lucht. Hopelijk (maar ik heb weinig hoop) gaat de opvolger van Rumsfeld iets veranderen.

Groeten,

Andre