Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:08.
Dit onderwerp heeft 3 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 17-10-2006 12:57.
Le Carre
- Geplaatst op maandag 16 oktober 2006 22:28SlowlywakingupDeze uitzending was voor mij weer eens een echte 'eye-opener'. ik merk dat ik door dit soort beschouwingen een beter beeld kan vormen van de chaotische tijden waarin we leven. Le Carre gaf een, naar mijn idee, erg overtuigende beschrijving van de wereld van deze tijd (de wereld van neoconservatieven, materialistische jongeren en blinde politici). Ik besef me steeds meer dat het Westen onder leiding van de Bush-bende en en de daarme verstrengelde mega-bedrijven een hele verkeerde, en gevaarlijke, weg ingeslagen is. Ik ga de programma's betreffende buitenlandse politiek van de Nederlandse politieke partijen een stuk zwaarder laten wegen in mijn stemgedrag de komende verkiezingen. Dit was een erg bijzonder interview. Hulde aan de makers!
p.s.: Toch maar eens een boek van deze man lezen
- Geplaatst op maandag 16 oktober 2006 23:34VanSpeykIk ben niet overtuigd dat de neo-conservatieven enkel en alleen, of zelfs primair, door financiële belangen worden gedreven. Zucht, het is echter zo dat het nu eenmaal vele malen meer geaccepteerd is om dit te zeggen ("aanklacht tegen het grootkapitaal!") dan te wijzen op de nauwe banden tussen enkele leidende neo-cons en Israel, wat men kan komen te staan op een brandmerking met "anti-Semitisme" wat in de VS zeer dodelijk is voor een man zijn carriere. Toch vind ik dat we ons niet moeten laten intimideren (sprak Carré niet over de moed om tegen de stroming in te gaan?) en over dit aspect met elkaar discussiëren als beschaafde mannen. Indien gewenst geef ik een voorzet.
- Geplaatst op dinsdag 17 oktober 2006 12:35RuWaNou ben ik net terug van een korte reis, samen met mijn vader, door Rwanda en Congo. Ik heb daar gewoond 48 jaar geleden tot aan de verkiezingen en de oorlog van 1959/60. De indruk die dat achter heeft gelaten kan ik niet beschrijven. Maar luisteren naar iemand als le Carre, wat een verademing inderdaad. Geweldig hoe vanuit een gedetailleerde kennis van de situatie in Congo, de link naar het grote geopolitieke spel en de VS gelegd wordt. Het maakt ook weer duidelijk waarom wij als Nederland of als Europa echt eens een keer ballen moeten tonen en onze eigen politieke koers in de wereld moeten volgen, ook als daar op het eerste gezicht negatieve (onmin met de VS) gevolgen aan vast zitten. Ik zie dat in Nederland dus niet gebeuren, bij welke linkse of rechtese regering dan ook die er na de verkiezingen zal komen.
Kunnen we niet een nieuwe politieke stroming oprichten (weer een) die schaamteloos mensen met de invloed en statuur van le Carre aan zich bindt. Dat lijkt mij de enige manier om aan de kleine Haagse reactiepolitiek te ontsnappen. - Geplaatst op dinsdag 17 oktober 2006 12:57The_TzarWelja, nog een politieke partij. Alsof we er al niet mee doodgegooid worden. Maak er dan tenminste eerst een denktank van. Denktank heeft als voordeel dat je puur kunt blijven. Zonder consessies, politieke spelletjes, details, etc.
Er zijn nog wel meer grote voorbeelden. PvdA zegt bijvoorbeeld John Rawls te volgen. Helaas wordt ik lang niet zo enthousiast van de PvdA dan van John Rawls.
Dit onderwerp heeft 3 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 17-10-2006 12:57.