error 1 cannot open vpro html: `http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/forum/header`

Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:16.

Snel inloggen of registreer uzelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Tegenlicht-forum
  2. Reacties op uitzendingen
  3. De race om de auto van de toekomst
  4. Waarom alleen Amerikaanse initiatieven?

Dit onderwerp heeft 1 reactie, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 30-09-2008 23:36.

Waarom alleen Amerikaanse initiatieven?

1. Edje

Kijk wat ik dan niet snap is dat alleen Amerikaanse initiatieven worden getoond en een idee als de Loremo (die over iets meer dan een jaar productierijp is) uit Duitsland wordt overgeslagen terwijl deze toch als 3 of zelfs als 2 liter geconcipeerd is. Ook initiatieven van firma's als BMW en VAG (Volkswagen Audi Grupe) zoals de 3L en de Blue Motion modellen van de Golf en de Passat worden genegeerd (terwijl die ook al dicht in de buurt van de 3L grens komen en volwaardige auto's zijn). Ik denk niet dat we via exoten in de buurt van de oplossing van het mobiliteitsvraagstuk komen maar via het verbeteren van de efficientie van het normale wagenpark (en exoten kunnen daarbij alleen de toetssteen zijn net als mijn ouwe trouwe A2 1.2 TDI dat voor mij was).

Groeten, Ed

2. kumbakara

Ja..en deze niet te vergeten..

Elektrische auto's uit Lochem

Op het TT-circuit van Assen heeft Lotus-importeur Willem van der Kooi gisteren zijn nieuwe onderneming geïntroduceerd: Electric Cars Europe (ECE).
    Elektrische auto ECE

De timing was opvallend: op dezelfde dag kondigden PSA en Mitsubishi hun samenwerking aan voor de fabricage van elektrische motoren en presenteerde Daimler de 'smart fortwo electric drive'.

ECE is een nieuwe onderneming, met twee kernactiviteiten. Om te beginnen gaat het bedrijf in Lochem een eigen serieproductie starten van elektrisch aangedreven auto's. Nog dit jaar wil Van der Kooi tweehonderd elektrische auto's fabriceren, waaronder de Lotus Elise en Volkswagen Golf. De aandrijftechnologie is ontwikkeld door Innosys Engineering, opgericht door Tim de Lange - die met de Nuna Solar Car van de TU Delft vier keer op rij de Solar Car Challenge won. Partners van ECE zijn Innosys, Detroit Electric, Essent en United Momentum Group.

Daarnaast gaat ECE in 2009 in Nederland en België een serie elektrisch aangedreven auto's van Detroit Electric op de markt brengen. Van der Kooi voert samen met Hjalmar Engel de directie van ECE.

http://www.automobielmana...che-autos-uit-lochem.html