Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:11.
Dit onderwerp heeft 1 reactie, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2008 20:31.
De slechtste documentaire dit jaar
- Geplaatst op dinsdag 01 april 2008 03:05kenia144Ik vind dit de slechtste documentaire dit jaar, misschien wel van de afgelopen 3 jaar...
Waarom:
1. Er wordt belachelijk snel een vergelijking gesteld tussen Americas Army (dat spel dus) en echte oorlog door een pseudo analysist uit Amerika. Waarom is hij een expert? Hij heeft ook een ontzettende hekel aan de Worldbank en de IMF, dus gekleurd (diep rood) is ie wel. Wie zal het ooit weten...?
2. Er wordt een belachelijk snelle vergelijking getrokken tussen "war games" en "computer spelletjes"; deze hebben bijzonder weinig met elkaar te maken hebben.
3. Er is een analyst aan het woord die blijkbaar al weet dat je niet "a major pre-emptive war planned in a short time". Dat is de reden waarom de DOD America's Army heeft ontwikkeld? Leg mij de connectie AUB uit?!?!?!?!
4. Er komt een man aan het woord die dit gelooft: omdat de NAVO-inzet in de burger-oorlog in Yugoslavie geen enkele Amerikaan het leven kostte, de Amerikanenen nu denken dat ze onaantastbaar zijn. Lekker de Koreaanse en Vietnamese oorlogen vergeten dan..!?!?!?
5. En de laatse algmene vergelijking wil ik ook graag trekken: Tegenlicht wilt u laten geloven dat een computer spelletje de toekomst van de Amerikaanse militaire strategieen gaan bepalen. Ik heb een aantal jaar geleden (en vorige week weer is, daarom denk ik eraan), Bowling for Columbine, gekeken. Ik was verbijstert over het feit dat Marilyn Manson de schuld kreeg van de verloedering van de maatschappij terwijl het heel erg duidelijk was dat dit onzin was. Ik denk nu hetzelfde over dit "computer spelletje".
Ik heb nog en aantal andere voorbeelden, maar wellicht (en hopelijk) is dit genoeg animo voor de discussie) - Geplaatst op dinsdag 01 april 2008 20:31ConnorInderdaad een beetje matige docu. Ze halen een beetje 2 thema's door elkaar. Het ene is dat de amerikanen simulaties gebruiken om de uitslag van oorlogen te "voorspelen" en de ander is dat ze games gebruiken om meer jongeren te rekruteren en de oorlog-boodschap beter te verkopen. De twee thema's passen niet echt bij elkaar en worden ook steeds om de beurt aangekaart. Hier door is het niet echt duidelijk wat het doel is van deze docu.
Had beter geweest als ze zich op een thema gericht hadden.
Dat filmpje aan het einde is een opname van een "airsoft" gevecht (soort paintball met plastic balletjes), maar dat wordt niet gemeld. Het is dus wel een soort wargame, maar deze heeft net zoveel met de 2 bovengenoemde thema's te maken als paintball...
Ik zou meer hebben gefocust op de manier hoe games als AA gebruikt worden om jongeren te rekruteren, de drempel om te 'doden' verlagen en om oorlogsboodschap mooier te maken.
P.s. Waarom spreek die Nederland die met z'n pan in die beamer zit niet gewoon Nederlands?
Dit onderwerp heeft 1 reactie, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 01-04-2008 20:31.