error 1 cannot open vpro html: `http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/forum/header`

Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:19.

Snel inloggen of registreer uzelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Tegenlicht-forum
  2. Reacties op uitzendingen
  3. Ik en het web
  4. Kloof arm/rijk

Dit onderwerp heeft 2 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 03-11-2007 16:19.

Kloof arm/rijk

1. Jurjen de Vries

Een andere stelling die ik zou willen aanhalen is de kloof tussen arme en rijke jongeren. Is deze met de nieuwe technologieën ook groter aan het worden en/of al geworden voordat deze technologieën in opkomst waren?

Een jongen in de docu sprak zijn mening uit dat studeren voor school niet meer haalbaar is zonder internet.
    Ik kan mij voorstellen dat ouders die het minder breed hebben geen geld voor internet kunnen uitgeven.
    We zien ook best veel hangjongeren op straat, en minder de kinderen die hele dagen op internet doorbrengen, zij bereiken elkaar dus ook minder en wellicht het onderlinge begrip voor elkaar ook minder. Dit is overigens puur op mijn gevoel gebaseerd, ik vraag me af hoe het in werkelijkheid is.

Meer informatie over mij op http://www.jurjendevries.com

2. AK123

Volgens mij heeft dit niet alleen met arm / rijk te maken. Een bevriend stel heeft het zeker niet krap, maar gooit ook geen geld over de balk. Ze hebben absoluut geen affiniteit met computers en hebben geen hobbies waarvoor ze zelf een computer nodig hebben. Ze hebben twee nu nog jonge kinderen van 9 en 7 en vragen zich vaak af of ze straks echt zoveel geld uit moeten gaan geven aan zo'n apparaat waar ze zelf niks mee willen...

Groetjes
    Annette

3. luckybee

tegenstelling tussen arm en rijk besond al toen de eerste mensen, gezamenlijk gingen jagen, boeren worden, steden gingen bouwen.
    De moderne mens moet proberen deze tegenstelling niet erg groot te maken. Maar het blijft aan de mens zelf, te beslissen, of hij rijk wil worden of niet, er mag geen dwang er achter zitten.Daar om deugd de Marxistische, idee van eerlijk willen wij alles delen niet.Een talentloze luilak blijft een luilak,hoelang je hem ook studeren laat.Dat zie je in alle communistische landen gebeuren,ze verdelen alles in het begin tot dat het land failliet gingen, dan zorgen de oliegarchen, dat alleen zei nog levensvaardig kunnen leven .En weg zijn alle beloften die ze maakten.Daar om voorzichtig met zulke partijen, hoe mooi ze je ook probeerden in te palmen,met beloften die ze niet kunnen waarmaken. :yes: :yes: