Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:17.
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 30-10-2007 16:10.
Staat van Nederland is treurig
- Geplaatst op zondag 07 oktober 2007 16:26basszjeDeze tegenlicht uitzending maakt de titel maar weer eens meer dan duidelijk. Het gaat een groot gemis zijn als hoogopgeleide mensen zich niet meer thuis gaan voelen in Nederland. Al was het maar als tegenwicht tegen het geschreeuw van bepaalde politici hier, om te laten zien dat het anders kan.
Ik ken de verhalen (helaas) ook. Van een vriendin die overal en altijd moet verklaren waarom ze marokkaans maar toch niet-gelovig en perfect Nederlands kan tot aan de mevrouw in mijn flat die hier amper Nederlands durft aan te kijken uit angst voor allerhande kutopmerkingen.
Het is triest om mensen die hier zijn opgegroeid uit te sluiten. Zeker in een wereld die globaliseerd. Wat mij betreft moeten we het gevecht tegen de radicalen van alle signaturen aan, terwijl de vrijdenkende mensen juist de handen ineen slaan om een betere wereld te bereiken. Wat dat betreft respect voor de man die voor GL in de raad zit ( is behoorlijk constant tegen de amstroom in vechten ).
Ik dacht dat we hier in Nederland juist respect hadden voor diversiteit, vrijheid en liberalisme ( in de goede zin van het woord ). De bekrompen poldergeest steekt de laatste jaren weer behoorlijk op. Terwijl dit land nog nooit 'christelijke-joods blank' is geweest. In 1890 was bijna 90% van A'dam van niet-Nederlandse afkomst. In de 16e eeuw was het niet anders ( dankij NL-handelsland).
Maar helaas is blijkbaar een groot deel van het volk bereid om juist onze bestaansreden ( de humanistische achtergrond! ) overboord te gooien uit angst van het onbekende en de paar problemen die we hebben. Nederland begint ook voor mij als blank atheistisch persoon steeds minder mijn land te worden. Helaas is het in Europa niet veel anders, alhoewel ik mezelf nog wel zie verkassen naar elders is het maar de vraag of dat gaat helpen.. - Geplaatst op zondag 07 oktober 2007 19:23Tessa37Dikke letters zijn de reactie van Tessa:
Deze tegenlicht uitzending maakt de titel maar weer eens meer dan duidelijk. Het gaat een groot gemis zijn als hoogopgeleide mensen zich niet meer thuis gaan voelen in Nederland. Al was het maar als tegenwicht tegen het geschreeuw van bepaalde politici hier, om te laten zien dat het anders kan. Het is een groot gemis dat hoogopgeleiden helemaal niets doen in Nederland om hun pauper-broeders en zusters in allah, bij de les te krijgen. Of duidelijk maken dat je wel degelijk wat kan bereiken als je een opleiding afmaakt.
Ik ken de verhalen (helaas) ook. Van een vriendin die overal en altijd moet verklaren waarom ze marokkaans maar toch niet-gelovig en perfect Nederlands kan tot aan de mevrouw in mijn flat die hier amper Nederlands durft aan te kijken uit angst voor allerhande kutopmerkingen.
Waarom die vriendin niet snapt waarom zij een uitzondering is, en daarom interessant, dan ligt dat echt aan haar. Of die buurvrouw inderdaad wegkijkt uit angst voor kutopmerkingen, of uit een zieke vorm van zedigheid is moeilijk te beoordelen.
Het is triest om mensen die hier zijn opgegroeid uit te sluiten. Zeker in een wereld die globaliseerd. Wat mij betreft moeten we het gevecht tegen de radicalen van alle signaturen aan, terwijl de vrijdenkende mensen juist de handen ineen slaan om een betere wereld te bereiken. Wat dat betreft respect voor de man die voor GL in de raad zit ( is behoorlijk constant tegen de amstroom in vechten ). Of er werkelijk sprake is van uitsluiting, lijkt me een te snelle conclusie Ook autochtone hoogopgeleiden slagen er niet altijd in om gelijk op ieder nivo in te stromen.
Ik dacht dat we hier in Nederland juist respect hadden voor diversiteit, vrijheid en liberalisme ( in de goede zin van het woord ). De bekrompen poldergeest steekt de laatste jaren weer behoorlijk op. Terwijl dit land nog nooit 'christelijke-joods blank' is geweest. In 1890 was bijna 90% van A'dam van niet-Nederlandse afkomst. In de 16e eeuw was het niet anders ( dankij NL-handelsland). Je cijfers van A'dam kloppen niet. Nog nooit heeft Nederland zoveel ruimte moeten maken en geld uitgegeven om immigranten op te nemen als de laatste 35 jaar. En dan is de kwaliteit van de immigrant nog historisch laag, dus zeker in een diensten-economie moeilijk inpasbaar. Ook levert deze groep immigranten veel te weinig hoogopgeleiden, maar des te meer uitkeringstrekkers en criminelen.
Maar helaas is blijkbaar een groot deel van het volk bereid om juist onze bestaansreden ( de humanistische achtergrond! ) overboord te gooien uit angst van het onbekende en de paar problemen die we hebben. Nederland begint ook voor mij als blank atheistisch persoon steeds minder mijn land te worden. Helaas is het in Europa niet veel anders, alhoewel ik mezelf nog wel zie verkassen naar elders is het maar de vraag of dat gaat helpen
Juist de enorme instroom van orthodoxe moslims zijn een gevaar voor humanisten en vrijdenkers. - Geplaatst op maandag 08 oktober 2007 09:49LPJOhja tuurlijk het zijn Moslims die een bedreiging vormen voor vrijdenkend Nederland..........
- Geplaatst op maandag 08 oktober 2007 20:05Tessa37
Van Gogh, Hirsi Ali, Jami, Wilders, Cliteur, Scheffer, Cohen, Aboutaleb et cetera.quote:
LPJ schreef op 08 oktober 2007 @ 09:49:
Ohja tuurlijk het zijn Moslims die een bedreiging vormen voor vrijdenkend Nederland.......... - Geplaatst op maandag 08 oktober 2007 22:53LPJAboutaleb is volgens mij zelf een moslim.
- Geplaatst op dinsdag 30 oktober 2007 15:55luckybee
En niemand weet precies of hij ons aan het belazeren is (Takkeyah) of het werkelijk meent. De naam Aboutaleb is een verfransing van Abu Talib, een oom van Mohammed de profeet ,en een van zijn mujahedins. dus een hals afsnijder. en deze naam heeft meneer , bewust gekozen.Ahmed is de naam dat hij van zijn ouders,heeft gekregen.quote:
LPJ schreef op 08 oktober 2007 @ 22:53:
Aboutaleb is volgens mij zelf een moslim.

- Geplaatst op dinsdag 30 oktober 2007 16:10luckybee
Overal waar moslims met andere culturen zamen komen, krijgje Bonje, en worden kafirs onthoofd.Sulawesi en Java, en Ambon (Indonesie) Fillipijnen,Zuid Thailand,India. Allemaal de schuld van Bush?Hebben de moslims niet al tijdens Carter's regering de ambassade van de VS bezet?Tijdens Clinton's regering de Cohl in Aden aangevallen, de ambassade van de VS in Nairobi en Dares Salam opgeblazen?In Beirut het gebouw waar de Amerikanen gestationeerd wordt door een Zelfsmoordenaar opgebalzen?Ze zijn nu ook bezig in Nederland deze toestanden te creeren, denk aan de hegeime qoraan school ergens in de achterhoek, dat nu eerst ontdekt wordt.en ze niet eens weten wat ze daar allemaal uitspoken.In een Madrassa wordt nooit iets goeds geplaant.Ten minste niet voor ons Kafirs.quote:
LPJ schreef op 08 oktober 2007 @ 09:49:
Oh ja tuurlijk het zijn Moslims die een bedreiging vormen voor vrijdenkend Nederland..........

Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 30-10-2007 16:10.