Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:01.
Dit onderwerp heeft 44 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-10-2007 08:08.
Bericht van de redactie
- Geplaatst op donderdag 04 oktober 2007 17:53Oubliousahahah ....
Ik praat hier rationeel en jij maar met je gevoelens. Het is nooit mijn bedoeling geweest om je gevoelens te kwetsen
. Maar blijkbaar heb je geen kaas gegeten van Wetenschapelijke cirteria(zogenaamd). Als een land jongeren tekort komt zijn ze gedwongen om mensen te importeren. Dat zijn harde feiten wat ze op prinsjesdag hebben voorgesteld. Of alleen maar kraan dicht gooien en alle oudjes boven de 65 dood prikken? Jij kan blijven door happeren als een fanatieke supporter, maar polen en bulgaren blijven binnen stromen
. Bouwbedrijven willen polen en bulgaren ahahahah.......
Je bent al 37 zo te zien en nog heel even ben jij ook al vergrijst
. Smeken om die polen die belasting betalen. - Geplaatst op donderdag 04 oktober 2007 17:58Tetabiakti2
quote:
luckybee schreef op 03 oktober 2007 @ 16:31:
[...]
Aangezien antere topics gesloten zijn plak ik wat ik dennis 128 en Tetabiakt2 te zeggen heb hier. sorry Tessa niet aan jouw gericht.
[b]Tetabiakt2 schrijf:"Wat ik er voor eentje ben? Gewoon, een mens, met twee handen en tien vingers... Nou ja, die heeft Bokiko ook, maar alleen mensen zitten achter de computer.
Tsia gedresseerd kan je ook een gorilla achter een computer plaatsen; dat zal niet de eerste keer zijn.
Luckybee, volgens de regels van het debatteren hoor je mensen geen vragen te stellen over hun persoonlijke achtergrond, het gaat namelijk om de argumenten. Had ik geantwoord dat ik een Spaanse ben, dan had je waarschijnlijk een heel blik met vooroordelen opengetrokken over Spanjaarden. Had ik gezegd dat ik Engelse, Française of Chinese was, dan had je ongetwijfeld alle clichés met betrekking tot die nationaliteiten van stal gehaald. Dat voegt weinig toe aan een discussie.
Het begint me tegen te staan dat de moslimproblematiek steeds vaker als een excuus gebruikt wordt om buitenlanders in het algemeen (ja, dus ook Amerikanen, Britten, Duitsers en Fransen) een gevoel van onbehagen te bezorgen. Ook niet-islamitische, licht gekleurde buitenlanders hebben het hier niet altijd meer zo naar hun zin als vroeger.
Dat deze constatering niet uit de lucht gegrepen is mag blijken uit de verhalen op het Expatica-forum:
http://my.expatica.com/c:nl/forum/viewtopic.php?t=95161
Er ontstaat steeds meer een 'wij' versus 'zij' -sfeer die ik zelf ronduit als akelig ervaar. Er worden namelijk heel veel mensen het slachtoffer van die hier al generaties wonen en die niets met de islam te maken hebben, laat staan met islamitisch geïnspireerd terrorisme. Mensen dus, die even goed last hebben van de Marokkaanse straatschoffies en van de terrorismedreiging. Mensen met één Nederlandse en één buitenlandse ouder die volgens het CBS opeens ook 'allochtoon' heten zonder dat hen iets gevraagd wordt - en daar zijn er heel veel van. Kotsmisselijk word ik zo langzamerhand van dat woord.
De grenzen worden steeds nauwer afgebakend en opeens doet het ertoe waar je ouders en zelfs grootouders vandaan kwamen. Twintig jaar geleden was dat nog nauwelijks aan de orde.
Inderdaad, ik ben niet zo'n Wilders-type, ook geen Geert Mak-type trouwens. Geef mij maar Paul Scheffer.
Verder is het ergerlijk als forumdeelnemers niet eens de moeite nemen om berichten goed te lezen en dan vervolgens een antwoord geven dat kant nog wal raakt. Het spijt me, maar helaas val jij voor mij onder die categorie. Vandaar mijn sarcastische antwoord.Tetabiakti2 wijzigde dit bericht op 04-10-2007 22:13 met 32% - Geplaatst op donderdag 04 oktober 2007 18:51Tessa37Paul Scheffer geeft juist aan dat je de Nederlandse identiteit niet moet wegmoffelen. Hierdoor bestaat vanzelf weer een wij en een zij. De ''wij'' zijn dan de mensen die de Nederlandse identiteit volgen en de ''zij'' de gesubsidieerden die dankzij de sociale arrangementen zich kunnen blijven onttrekken aan de maatschappij.
- Geplaatst op donderdag 04 oktober 2007 22:00Tetabiakti2
quote:
Tessa37 schreef op 04 oktober 2007 @ 18:51:
Paul Scheffer geeft juist aan dat je de Nederlandse identiteit niet moet wegmoffelen. Hierdoor bestaat vanzelf weer een wij en een zij. De ''wij'' zijn dan de mensen die de Nederlandse identiteit volgen en de ''zij'' de gesubsidieerden die dankzij de sociale arrangementen zich kunnen blijven onttrekken aan de maatschappij.
Er zijn ook Nederlanders die, om wat voor reden dan ook, van een uitkering leven. En juist de jonge Turken uit de film hadden ook allemaal werk, maar ze lijken het in de ogen van velen toch nooit goed te kunnen doen. Vandaar dat ik hen wel kan begrijpen.
'Identiteit' heb ik altijd een wat ongrijpbaar begrip gevonden. De laatste decennia is er natuurlijk veel veranderd, maar ook ten tijde van de verzuiling waren we geen homogene samenleving. De verschillende 'zuilen' leefden behoorlijk langs elkaar heen: ze hadden ieder hun eigen scholen, verenigingen, padvinderij enzovoort. Er schijnt ooit zelfs een tijd geweest te zijn (voor de oorlog) dat de warenhuizen een confessionele 'kleur' hadden! Bovendien bestond er een groot verschil tussen stad en platteland. Als je nog verder teruggaat in de geschiedenis zie je dat mensen zich eerder met hun regio identificeerden dan met het land waarin ze woonden.
De bevolkingssamenstelling is na de Tweede Wereldoorlog behoorlijk veranderd en dat betekent dat ook het begrip 'identiteit' een nieuwe invulling zal moeten krijgen. Niet iedereen beleeft het Nederlander-zijn op dezelfde manier en ik vond dat Máxima de zaak heel goed verwoordde toen ze zei dat 'de' Nederlander niet bestaat.
Zelf kom ik uit een stedelijk, internationaal en seculier middenklassemilieu, en ik denk dat ik evenveel gemeen heb met Belgen, Engelsen, Zweden of Duitsers die een soortgelijke achtergrond hebben als met Nederlanders. Ik voel me evenzeer West-Europeaan als Nederlander. Ik waardeer de vrijheid die we in deze regio hebben, de scheiding tussen kerk en staat, de gelijke rechten van mannen, vrouwen, homo's en hetero's. Dat zijn zaken die niet typisch Nederlands zijn, maar die wel bij West-Europa horen.
Andere Nederlanders zullen hun identiteit ongetwijfeld anders beleven. Waar het ons vaak aan ontbreekt, is dat we anderen niet in hun waarde kunnen laten. Kijk maar hoe er in de Randstad wordt neergekeken op dialectsprekers - en vice versa.
Er wordt helaas veel te veel in zwart-wit-termen gepraat als het over de multiculturele samenleving gaat. Honderdduizenden mensen van gemengde en buitenlandse komaf hebben hier hun plekje gevonden, draaien mee en zijn loyale staatsburgers. Wat mij zo steekt is dat er nu opeens totale assimilatie geëist wordt in plaats van integratie, onder andere door mensen als Rita Verdonk. Wat er bij de mensen thuis op tafel komt, wat voor taal ze onderling wensen te spreken en naar wat voor culturele evenementen ze gaan, is hun eigen zaak en niet die van de Nederlandse overheid.
Dat is wat veel expats en internationale families zo steekt, die alomtegenwoordige Nederlandse bemoeizucht, die ook de Indische mensen in de jaren '50 mochten ervaren toen pensionhouders hen dwongen om stamppot te leren maken in plaats van rijstgerechten. Die spruitjesmentaliteit van toen steekt nu helaas weer de kop op.
Alles en iedereen wordt over één kam geschoren, en alle berichtgeving heeft betrekking op de problemen met de moslimimmigranten, alsof de multiculturele samenleving alleen uit hen zou bestaan. Veel van deze moslims komen van het platteland (Anatolië, Rifgebergte), en juist dat botst met het multiculturele ideaal!
Honderdduizenden mensen leven al jaren lang multicultureel zonder enig opzien te baren en zonder iemand last te bezorgen. Ga maar eens kijken bij de grote Pasar Malam in Den Haag, bij een Latino-dansevenement of bij een joods klezmerconcert. Als dat verdwijnt ben ik ook heel snel weg uit dit land.
Om een lang verhaal kort te maken: ja, het oprukkende moslimfundamentalisme verontrust mij ook heel erg en ik maak me kwaad over veel zaken in de moslimwereld. Maar ik denk ook dat we er weinig mee opschieten om moslims 'geitenneukers' te noemen zoals Theo van Gogh dat deed. Zijn taalgebruik was zó grof dat de Engelstalige media hem niet direct durfden te citeren! Ayaan Hirsi Ali is veel en veel beschaafder.
Remco Kampert was één van de weinigen die er iets van durfde te zeggen, wat hem niet in dank werd afgenomen. Men verwarde zijn afkeer van Van Goghs taalgebruik met het relativeren van de moord door Mohammed Bouyeri, iets wat Kampert dus écht nooit bedoeld heeft. Inmiddels zijn we in Nederland zó gepolariseerd geraakt dat politiek 'links' en 'rechts' nauwelijks nog naar elkaar luisteren. Dat is heel erg jammer.
Het verfrissende aan Paul Scheffer vind ik dat hij niet zo'n scherpslijper is, maar toch een aantal zaken bij de naam durft te noemen. Bovendien heeft hij veel historisch inzicht en kijkt hij over de landsgrenzen heen, wat automatisch tot wat meer relativering leidt. Ik kijk dan ook met belangstelling uit naar zijn nieuwe boek, 'Land van aankomst'. - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 05:20Tessa37[quote]Tetabiakti2 schreef op 04 oktober 2007 @ 22:00:
[...]
Er zijn ook Nederlanders die, om wat voor reden dan ook, van een uitkering leven. En juist de jonge Turken uit de film hadden ook allemaal werk, maar ze lijken het in de ogen van velen toch nooit goed te kunnen doen. Vandaar dat ik hen wel kan begrijpen. Het gaat niet om individuele gevallen, het gaat om statistieken, waar uit blijkt dat Turken en Marokkanen oververtegenwoord zijn in de misdrijven- en -werkloosheid. Ben je nou echt zo simpel dat deze elementaire kennis telkens weer aan je voorbij gaat? Om je te overtuigen: ik ken ook wel een Nederlander die zus en zo is of doet.
'Identiteit' heb ik altijd een wat ongrijpbaar begrip gevonden. De laatste decennia is er natuurlijk veel veranderd, maar ook ten tijde van de verzuiling waren we geen homogene samenleving. De verschillende 'zuilen' leefden behoorlijk langs elkaar heen: ze hadden ieder hun eigen scholen, verenigingen, padvinderij enzovoort. Er schijnt ooit zelfs een tijd geweest te zijn (voor de oorlog) dat de warenhuizen een confessionele 'kleur' hadden! Bovendien bestond er een groot verschil tussen stad en platteland. Als je nog verder teruggaat in de geschiedenis zie je dat mensen zich eerder met hun regio identificeerden dan met het land waarin ze woonden. Identiteit is helemaal niet zo moeilijk om te benoemen.
Lees bijvoorbeeld:
http://www.nrc.nl/binnenland/article775529.ece/Cultuur_maakt_wel_verschil
Wij zijn inderdaad nooit een echt homogene samenleving geweest, maar er is een groot verschil tussen de genoemde verzuiling van weleer (waarin iedereen nederlands sprak en de christ. godsdiensten in vrede naast elkaar konden bestaan.) en aan de andere kant de gigantische groepen moslims uit agrarische culturen die onze steden zijn gaan bevolken en veel criminalitiet en werkloosheid te zien geven en een witte vlucht tot gevolg hadden.
De bevolkingssamenstelling is na de Tweede Wereldoorlog behoorlijk veranderd en dat betekent dat ook het begrip 'identiteit' een nieuwe invulling zal moeten krijgen. Niet iedereen beleeft het Nederlander-zijn op dezelfde manier en ik vond dat Máxima de zaak heel goed verwoordde toen ze zei dat 'de' Nederlander niet bestaat.
Maxima bedreef politiek met haar speech. Scheffer zegt het redelijk goed:
http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=100977
Zelf kom ik uit een stedelijk, internationaal en seculier middenklassemilieu, en ik denk dat ik evenveel gemeen heb met Belgen, Engelsen, Zweden of Duitsers die een soortgelijke achtergrond hebben als met Nederlanders. Ik voel me evenzeer West-Europeaan als Nederlander. Ik waardeer de vrijheid die we in deze regio hebben, de scheiding tussen kerk en staat, de gelijke rechten van mannen, vrouwen, homo's en hetero's. Dat zijn zaken die niet typisch Nederlands zijn, maar die wel bij West-Europa horen. En zaken die het verdedigen waard zijn en waar op sommige zaken een verbijzondering heeft plaats gevonden in Nederland
Andere Nederlanders zullen hun identiteit ongetwijfeld anders beleven. Waar het ons vaak aan ontbreekt, is dat we anderen niet in hun waarde kunnen laten. Kijk maar hoe er in de Randstad wordt neergekeken op dialectsprekers - en vice versa.
Er wordt helaas veel te veel in zwart-wit-termen gepraat als het over de multiculturele samenleving gaat. Honderdduizenden mensen van gemengde en buitenlandse komaf hebben hier hun plekje gevonden, draaien mee en zijn loyale staatsburgers. Wat mij zo steekt is dat er nu opeens totale assimilatie geëist wordt in plaats van integratie, onder andere door mensen als Rita Verdonk. Wat er bij de mensen thuis op tafel komt, wat voor taal ze onderling wensen te spreken en naar wat voor culturele evenementen ze gaan, is hun eigen zaak en niet die van de Nederlandse overheid. De meeste autochtonen hebben totaal geen hekel of haat jegens andere etnische groepen, het is de islam die zum kotzen wordt gevonden, en verdeeldheid zaait.
Dat is wat veel expats en internationale families zo steekt, die alomtegenwoordige Nederlandse bemoeizucht, die ook de Indische mensen in de jaren '50 mochten ervaren toen pensionhouders hen dwongen om stamppot te leren maken in plaats van rijstgerechten. Die spruitjesmentaliteit van toen steekt nu helaas weer de kop op.Wat een onzinnige uitspraak. Alsof de overheid de kookpolitie al in de startblokken heeft staan. De meeste Indische Nederlanders hebben de schurft aan moslims, niet omdat ze anders eten, maar om hun hinderlijk en vaak crimineel gedrag.
Alles en iedereen wordt over één kam geschoren, en alle berichtgeving heeft betrekking op de problemen met de moslimimmigranten, alsof de multiculturele samenleving alleen uit hen zou bestaan. Veel van deze moslims komen van het platteland (Anatolië, Rifgebergte), en juist dat botst met het multiculturele ideaal! Het is niet toevallig zo dat de aandacht naar de grootste problemen gaat.
Honderdduizenden mensen leven al jaren lang multicultureel zonder enig opzien te baren en zonder iemand last te bezorgen. Ga maar eens kijken bij de grote Pasar Malam in Den Haag, bij een Latino-dansevenement of bij een joods klezmerconcert. Als dat verdwijnt ben ik ook heel snel weg uit dit land. Als je werkelijk monoculturen wil zien, ga dan naar islamitische landen. Hoe groot is de kans, denk je dat een Amsterdams Marokkaans gezin naar de Pasar Malam gaat? Of gezellig naar joods volksmuziek gaan luisteren?
Om een lang verhaal kort te maken: ja, het oprukkende moslimfundamentalisme verontrust mij ook heel erg en ik maak me kwaad over veel zaken in de moslimwereld. Maar ik denk ook dat we er weinig mee opschieten om moslims 'geitenneukers' te noemen zoals Theo van Gogh dat deed. Zijn taalgebruik was zó grof dat de Engelstalige media hem niet direct durfden te citeren! Ayaan Hirsi Ali is veel en veel beschaafder. Theo van Gogh is dus terecht afgeslacht, volgens jou? Van Gogh wist dat Khomeini islamitische regels had gegeven over het gemeenschap hebben met een geit, dat is gewoon een feit. Vandaar de koosnaam geitenneuker voor moslims.
Remco Kampert was één van de weinigen die er iets van durfde te zeggen, wat hem niet in dank werd afgenomen. Men verwarde zijn afkeer van Van Goghs taalgebruik met het relativeren van de moord door Mohammed Bouyeri, iets wat Kampert dus écht nooit bedoeld heeft. Inmiddels zijn we in Nederland zó gepolariseerd geraakt dat politiek 'links' en 'rechts' nauwelijks nog naar elkaar luisteren. Dat is heel erg jammer. Vrijheid van meningsuiting is sneller afgeschaft dan ingevoerd. Campert heeft een kunstbroeder verraden.
Het verfrissende aan Paul Scheffer vind ik dat hij niet zo'n scherpslijper is, maar toch een aantal zaken bij de naam durft te noemen. Bovendien heeft hij veel historisch inzicht en kijkt hij over de landsgrenzen heen, wat automatisch tot wat meer relativering leidt. Ik kijk dan ook met belangstelling uit naar zijn nieuwe boek, 'Land van aankomst' Je zal zien dat zelfs zo'n suffe softe Scheffer het niet met je eens is. - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 06:09Tessa37Tetabiakti,
Interview met Van Roekel door Theodor Holman, is een aanrader.
http://www.desmetlive.nl/program.asp?lIntEntityId=536&lIntEntityItemId=2667 - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 08:50luckybee
Wat je ook hier mee bedoel, van de tegenlicht redaktie heb je,je zegen gekregen.Maar aangezien all mijn bijdrag over de uitspraken van de profeet Mohammed aan alle reitervolken van de Centraal Asiatische reiter volken gericht was gesloten is plak ik mijn meimeringen hier bij jouw.quote:
Tetabiakti2 schreef op 04 oktober 2007 @ 17:58:
[...]
Luckybee, volgens de regels van het debatteren hoor je mensen geen vragen te stellen over hun persoonlijke achtergrond, het gaat namelijk om de argumenten.
Van alle Asiatische reitervolkern waren de Mongolen, wel de beste van ze allemaal geweest. Ze hadden overal dood en verderf , verbreidt, een deel van ze waren zelf's moslim geworden, om dat deze religie , met hun expantie politiek overeenstemt.Maar ondanks dat zij de machtigste van ze allemaal was,Hebben ze het vertikt, om hun identiteit , te veranderen, en een Europese Of blanke uiterlijk aan te nemen, door odalisken te befrucheten, en eigene vrouwen te late toekijken. Zo als dat wel het geval was met deTurken, en de mongolen in India.
Ondank de macht dat zij hebben gehad, kiezen ze massaal en zonder druk van buiten af, het vreedzame Bhudisme,die de verlichtings vorm van het Hindoeisme is.Ze hebben geen 1000 den Goden, maar worden zelf Bhuda( GOD) door te proberen de Circel van de incarnatie's te verlaten.
Ik heb voor deze volk , ondanks hun vrezelijke verleden,alleen een hele hoop respect.Ik ben overtuigd dat wij ze net als broeders(zusters),bedenkenloos kunnen bergroeten. Mischien is dat zelfs een voordeel voor ons.Het kan zijn dat zij de dragers zijn, van een geen of Genen, dat het kwaad kan onderdrukken en het goede in de mens naar boven kan halen. Wie weet. Mischien wordt op een dag Ulan Bator , de stadt van Djinghis Khan,de hoofdstadt van de vrede, ze zijn ondanks het Communisme , zo gebleven zo als ze zijn, vreedzame Bhudisten.luckybee wijzigde dit bericht op 05-10-2007 11:19 met 41% - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 11:32luckybeeAan de Pro islam redaktie's van de Openbare omroepen.
Je kan geen huisbouwen op een rotte bassis, dat moeten julie als Nederlanders, heel goed weten. En de islam is op zo'n basis gebouwd.Iedere keer zakt de bodem onder het huis weg , en er bestaan scheuren, net als de islam dat iedere keer weer, de oorlog tegen de ongelovigen ,(Jihad) zijn hoofd opsteekt.Mekka zit vol met heren zo als meneer Wahabi, die de ware islam predikken. - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 13:05luckybeeHier een paar stemmingen dat onder de Nederlanse volk leeft.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1208&titel=Liefste_Clairy
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=4599&titel=de__beslissing
In tegenstelling tot Frans Jansen denk ik toch om hier te blijven en het vol houden. Mischien kan de kinderen van zijn dochtertje, Nederland bezoeken als een nog steeds vrije land, en de eenmaligheid van ons land bewonderen wat onze voor ouders hebben berijkt.Van terpen tot een land dat dieper ligt als de zee niveau?Dat alleen is geloof ik, wel iets om trots op te zijn.
Ook de Amerikanen, hebben met veraders te maken.
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2007/10/obama-dumps-ame.html
Heerlijk een Pesantren (Madrasse) absolvent als Amerikaans president?

Hebben wij zelf ons land en de EU aan de moslim verkocht?
http://janice-laureyssens-visie.skynetblogs.be/post/4265525/eurabia-en-de-vijfde-colonne - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 14:15Tetabiakti2[quote]Tessa37 schreef op 05 oktober 2007 @ 05:20:
[quote]Tetabiakti2 schreef op 04 oktober 2007 @ 22:00:
[...]
quote:
Het gaat niet om individuele gevallen, het gaat om statistieken, waar uit blijkt dat Turken en Marokkanen oververtegenwoord zijn in de misdrijven- en -werkloosheid. Ben je nou echt zo simpel dat deze elementaire kennis telkens weer aan je voorbij gaat? Om je te overtuigen: ik ken ook wel een Nederlander die zus en zo is of doet.
Die statistisken kloppen, maar daar ging de film niet over. Wat ik bedoelde te zeggen is dat óók Turken of Marokkanen die het goed doen, op onze afkeuring kunnen rekenen.
quote:
. Identiteit is helemaal niet zo moeilijk om te benoemen.
Lees bijvoorbeeld:
Ik blijf het een abstract begrip vinden en kan er niet veel mee.
quote:
Maxima bedreef politiek met haar speech. Scheffer zegt het redelijk goed:
http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=100977
Ik was het alleen eens met Máxima's uitspraak dat 'de' Nederlander niet bestaat. Sorry Tessa, maar ik voel me echt meer één met een Engelsman die er dezelfde denkbeelden op na houdt als ik dan met iemand van de SGP.
quote:
En zaken die het verdedigen waard zijn en waar op sommige zaken een verbijzondering heeft plaats gevonden in Nederland
Ik vind het arrogant en typisch Nederlands om te denken dat we zo bijzonder zijn. Dat altijd opgeheven vingertje is hier ook een uiting van.
quote:
.Wat een onzinnige uitspraak. Alsof de overheid de kookpolitie al in de startblokken heeft staan. De meeste Indische Nederlanders hebben de schurft aan moslims, niet omdat ze anders eten, maar om hun hinderlijk en vaak crimineel gedrag.
Die spruitjes zijn een metafoor voor meer dan alleen eten. Het gaat om betutteling in het algemeen, zoals dat idee van Verdonk om het spreken van andere talen op straat tegen te gaan.
[quote}Als je werkelijk monoculturen wil zien, ga dan naar islamitische landen. Hoe groot is de kans, denk je dat een Amsterdams Marokkaans gezin naar de Pasar Malam gaat? Of gezellig naar joods volksmuziek gaan luisteren?
Maar dat zeg ik immers zelf in mijn stukje!
.quote:
[b]Theo van Gogh is dus terecht afgeslacht, volgens jou?
Pardon? Dat zijn dus aantijgingen waar ik niet van gediend ben maar die helaas typerend zijn voor de fortuynistische kerk.
Natuurlijk is Van Gogh NIET terecht afgeslacht, hoe kom je erbij! Ik vond hem gewoon een vulgaire viespeuk die de sfeer mee hielp verzieken door zijn uitspraken, mag ik dat niet meer zeggen soms? Ik verafschuw Mohammed Bouyeri en zijn gedachtengoed net zozeer als jij dat doet, laat daar geen enkel misverstand over bestaan. Waarom denk je anders dat ik sympathie heb voor mensen als Ayaan Hirsi Ali en Irshad Manji?
quote:
Van Gogh wist dat Khomeini islamitische regels had gegeven over het gemeenschap hebben met een geit, dat is gewoon een feit. Vandaar de koosnaam geitenneuker voor moslims.[/b]
Dat schijnt een broodje-aapverhaal te zijn, ookal was Khomeini een afschuwelijke man.
Wat een onzin. Ook Campert veroordeelde de moord net zozeer als ieder ander. En hij heeft het recht om zelf te bepalen wie hij zijn broeder wenst te noemen of niet.quote:
. Vrijheid van meningsuiting is sneller afgeschaft dan ingevoerd. Campert heeft een kunstbroeder verraden. - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 15:08Tessa37Die statistisken kloppen, maar daar ging de film niet over. Wat ik bedoelde te zeggen is dat óók Turken of Marokkanen die het goed doen, op onze afkeuring kunnen rekenen.
Daar wil ik dan wel eens statistieken over zien?
Tja, daar kan ik niets aan veranderen.
Ik was het alleen eens met Máxima's uitspraak dat 'de' Nederlander niet bestaat. Sorry Tessa, maar ik voel me echt meer één met een Engelsman die er dezelfde denkbeelden op na houdt als ik dan met iemand van de SGP.
Een taal delen, een geschiedenis, elkaars beeldtaal herkennen, weten waar je het wel en niet over eens bent, voor de grote massa van mensen is dat dichterbij dan die enkeling die een Engelsman treft, die de zelfde denkbeelden heeft en die ook nog eens op grote afstand woont.
Ik vind het arrogant en typisch Nederlands om te denken dat we zo bijzonder zijn. Dat altijd opgeheven vingertje is hier ook een uiting van.
Ik vind het juist zeer onNederlands om te spreken over een nationaal bewustzijn. En het wordt tijd dat wij dat wel gaan ontwikkelen en koesteren
Die spruitjes zijn een metafoor voor meer dan alleen eten. Het gaat om betutteling in het algemeen, zoals dat idee van Verdonk om het spreken van andere talen op straat tegen te gaan.
Het was een idee van de hele VVD om af te spreken om op straat Nederlands te spreken. Voor mij hoeft dat ook niet. Maar Turken die hier al 35jaar een uitkering cashen, en die nog geen woord Nederlands spreken hoeven voor mij ook niet.
[quote}Als je werkelijk monoculturen wil zien, ga dan naar islamitische landen. Hoe groot is de kans, denk je dat een Amsterdams Marokkaans gezin naar de Pasar Malam gaat? Of gezellig naar joods volksmuziek gaan luisteren?
Je hebt alleen niet het besef dat de overgrote massa geen banden heeft met New York, Brussel en Amsterdam, maar alleen hun straat, hun familie en hun land. Dus de Nederlander bestaat wel en Maxima is een product van de Argentijnse elite, die koningin wil worden van een niet bestaande nationaliteit, volgens haar. Dat maakt haar een hooghartige dochter van een slager.
Pardon? Dat zijn dus aantijgingen waar ik niet van gediend ben maar die helaas typerend zijn voor de fortuynistische kerk.
Natuurlijk is Van Gogh NIET terecht afgeslacht, hoe kom je erbij! Ik vond hem gewoon een vulgaire viespeuk die de sfeer mee hielp verzieken door zijn uitspraken, mag ik dat niet meer zeggen soms? Ik verafschuw Mohammed Bouyeri en zijn gedachtengoed net zozeer als jij dat doet, laat daar geen enkel misverstand over bestaan. Waarom denk je anders dat ik sympathie heb voor mensen als Ayaan Hirsi Ali en Irshad Manji?
Je bent je hier aan het presenteren als iemand die het enorm met zichzelf heeft getroffen. En die ver boven het volk verheven is. Waarschijnlijk vond je om die reden de speech van Maxima ook zo treffend. Vraag je je wel eens af waarom Hirsi Ali juist aan Van Gogh heeft gevraagd om Submission te regisseren?
Dat schijnt een broodje-aapverhaal te zijn, ookal was Khomeini een afschuwelijke man.
Dat is het niet. De richtlijn bevatte nog veel schokkendere passages, die ik je bespaar aangezien je mij nogal beschermd opgevoed overkomt
Wat een onzin. Ook Campert veroordeelde de moord net zozeer als ieder ander. En hij heeft het recht om zelf te bepalen wie hij zijn broeder wenst te noemen of niet.
Wie een sadistische slachtpartij met mitsen en maren voorziet, is een verrader, een wereldvreemde verrader. Opvallend dat jij vooral voor die groep opkomt. - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 15:41rodrigoLaatst werd ik door een vriend geattendeerd op een site over de zogenaamde Holandaman.
Citaat:De 'Holandamanes' zijn hoogopgeleiden nieuwe Nederlanders, woonachtig in Argentinië, die direct of indirect oorspronkelijk afkomstig zijn uit landen met een islamitische cultuur. Zij kunnen islamitisch, christelijk of seculier zijn maar door de rigide manier van denken in Nederland waren ze daar allen ingedeeld in de 'moslim categorie'. Het bleek voor deze groep onmogelijk zich verder te ontplooien in Nederland. Ze voelden zich op een of andere manier buitengesloten en zijn op zoek gegaan naar een immigratieland, een land met een traditie van hybride culturen, Argentinië.
Klopt dit verhaal? Weet iemand hier iets meer vanaf?
http://holandaman.org - Geplaatst op vrijdag 05 oktober 2007 21:34Dennis128Mensen,
Het is eenieder's recht om te zoeken naar een leefomgeving waarin deze een goed bestaan kan opbouwen.
Je studeert PRIMAIR om te voorzien in je eerste levensbehoeften. Een van de eerste levensbehoefte is een gevoel van veiligheid en zekerheid.
Als je dit kan combineren met een ideaal om de samenleving daarbij te helpen dan is dit meegenomen.
Hoe dom is het om te zeggen dat iemand 'ondankbaar' is omdat deze voor een andere leefomgeving kiest.
Zegs eens eerlijk. Vertelt u uw kinderen dat het kiezen van een beroep op de eerste plaats dient om dankbaarheid te tonen aan de staat OF vertelt u uw kinderen dat ze een beroep moeten uitkiezen waarmee ze op de eerste plaats een goed bestaan kunnen opbouwen.
Het streven naar een goed bestaan is mijns insziens een doelstelling van IEDEREEN. - Geplaatst op zaterdag 06 oktober 2007 01:29Tessa37
De belangrijkste reden van hoogopgeleide Turken om Nederland te verlaten is de schaamte die ze voelen voor die grote ongeschoolde groep pauper-Turken in de grote steden. In plaats van een handje toesteken, om hen te helpen in deze samenleving ook wat te bereiken, gaan ze laf het land uit en kiezen ze ook een al even laffe slachtofferistische reden daarvoor. Het is maar een klein groepje, maar ze krijgen bij de VPRO gehoor.quote:
rodrigo schreef op 05 oktober 2007 @ 15:41:
Laatst werd ik door een vriend geattendeerd op een site over de zogenaamde Holandaman.
Citaat:De 'Holandamanes' zijn hoogopgeleiden nieuwe Nederlanders, woonachtig in Argentinië, die direct of indirect oorspronkelijk afkomstig zijn uit landen met een islamitische cultuur. Zij kunnen islamitisch, christelijk of seculier zijn maar door de rigide manier van denken in Nederland waren ze daar allen ingedeeld in de 'moslim categorie'. Het bleek voor deze groep onmogelijk zich verder te ontplooien in Nederland. Ze voelden zich op een of andere manier buitengesloten en zijn op zoek gegaan naar een immigratieland, een land met een traditie van hybride culturen, Argentinië.
Klopt dit verhaal? Weet iemand hier iets meer vanaf?
http://holandaman.org - Geplaatst op zaterdag 06 oktober 2007 08:11Dennis_1Klein groepje? Waar baseer je dat op, Tessa? Cijfers?
We leven in een individualistische samenleving, het staat iedereen vrij te gaan en staan waar hij/zij wil, ongeacht tot welke groep hij/zij behoort - Geplaatst op zaterdag 06 oktober 2007 09:47luckybee
Aan het feit dat er niet minder turken bij ons leven?Ondanks de zgn aftocht van de Turken?quote:
Dennis_1 schreef op 06 oktober 2007 @ 08:11:
Klein groepje? Waar baseer je dat op, Tessa? Cijfers?
We leven in een individualistische samenleving, het staat iedereen vrij te gaan en staan waar hij/zij wil, ongeacht tot welke groep hij/zij behoort
In Antalya, zijn twee Nederlanders door iemand omgebracht; leven er toch veel Turken in Turkij met domme; zo als julie het zeggen, Arabische gedachtengoed?Dus weg met Kafirs in de Turkij?

- Geplaatst op zaterdag 06 oktober 2007 19:48Tessa37
Omdat de VPRO redactie niet eens kon achterhalen hoeveel het er zijn, als het er veel zouden zijn dan zou de woningnood zijn afgenomen, het aantal uitkeringen, de criminaliteit et cetera.. Het staat iedere turk vrij om ons land te verlaten.quote:
Dennis_1 schreef op 06 oktober 2007 @ 08:11:
Klein groepje? Waar baseer je dat op, Tessa? Cijfers?
We leven in een individualistische samenleving, het staat iedereen vrij te gaan en staan waar hij/zij wil, ongeacht tot welke groep hij/zij behoort - Geplaatst op zaterdag 06 oktober 2007 19:55Tetabiakti2Tessa, je hebt alle recht om het met iemands mening oneens te zijn. Maar pareer die dan met tegenargumenten en niet met persoonlijke aanvallen, want dat is echt zo'n zwaktebod!
Rest mij nog te zeggen dat ik gewoon op een flatje woon in een multi-etnische buurt. Corresponderen met Engeland en Amerika is geen probleem meer sinds er internet is, en bovendien wonen er ook veel Engelstaligen hier in Nederland - ja, zelfs in de kleine gemeente waar ik tegenwoordig woon. Mijn vroegere buurvrouw was Schotse.
Je doet alsof Nederlanders totaal van de buitenwereld zijn afgesneden. Bijna overal zit de BBC op de kabel, blijkbaar wordt daar toch wel naar gekeken. Ook naar de Belgische en Duitse televisie trouwens.
Groetjes verder, ik heb het hier wel gezien.Tetabiakti2 wijzigde dit bericht op 06-10-2007 20:24 met 47% - Geplaatst op zondag 07 oktober 2007 00:22Tessa37Tetabiakti, mijn reactie is vet, jij kan het blijkbaar niet meer aan om te reageren op argumenten. Dat is laf, heel laf.
Die statistisken kloppen, maar daar ging de film niet over. Wat ik bedoelde te zeggen is dat óók Turken of Marokkanen die het goed doen, op onze afkeuring kunnen rekenen.
Daar wil ik dan wel eens statistieken over zien?
Tja, daar kan ik niets aan veranderen.
Een taal delen, een geschiedenis, elkaars beeldtaal herkennen, weten waar je het wel en niet over eens bent, voor de grote massa van mensen is dat dichterbij dan die enkeling die een Engelsman treft, die de zelfde denkbeelden heeft en die ook nog eens op grote afstand woont.
Ik vind het juist zeer onNederlands om te spreken over een nationaal bewustzijn. En het wordt tijd dat wij dat wel gaan ontwikkelen en koesteren
Het was een idee van de hele VVD om af te spreken om op straat Nederlands te spreken. Voor mij hoeft dat ook niet. Maar Turken die hier al 35jaar een uitkering cashen, en die nog geen woord Nederlands spreken hoeven voor mij ook niet.
Je hebt alleen niet het besef dat de overgrote massa geen banden heeft met New York, Brussel en Amsterdam, maar alleen hun straat, hun familie en hun land. Dus de Nederlander bestaat wel en Maxima is een product van de Argentijnse elite, die koningin wil worden van een niet bestaande nationaliteit, volgens haar. Dat maakt haar een hooghartige dochter van een slager.
Je bent je hier aan het presenteren als iemand die het enorm met zichzelf heeft getroffen. En die ver boven het volk verheven is. Waarschijnlijk vond je om die reden de speech van Maxima ook zo treffend. Vraag je je wel eens af waarom Hirsi Ali juist aan Van Gogh heeft gevraagd om Submission te regisseren?
Dat is het niet. De richtlijn bevatte nog veel schokkendere passages, die ik je bespaar aangezien je mij nogal beschermd opgevoed overkomt
Wat een onzin. Ook Campert veroordeelde de moord net zozeer als ieder ander. En hij heeft het recht om zelf te bepalen wie hij zijn broeder wenst te noemen of niet.
Wie een sadistische slachtpartij met mitsen en maren voorziet, is een verrader, een wereldvreemde verrader. Opvallend dat jij vooral voor die groep opkomt. - Geplaatst op zondag 07 oktober 2007 08:08luckybeeDe Plannen van Ella Vogelaar, een Christelijk Joodse en Islamistische Cultuur in ons land te etabliceren,kunnen nog versneld worden tot hoogstens tien jaren.Malta wordt overstroomd met Moslims uit Darfur.Een zsunamie van onmetelijke groote, zo dat de Matecers het niet meer aan kon, ons om hulp vroegen maar niet kregen.Niet vergeten de Italiaans eiland Lampedusa. uit Tunesie kan een goede zwemmer het zwemmend door qweren.Daar landen al decenia's zo wel arabieren als Janjawieds en Zwarte moslims .In de Canaren,landen ook regelamtig Moslims uit Senegal, Kameroen, Mali, Nigeria,Mauretanie. enz.
Nouw goeden dag toekomstige generatie Nederlanders , of moslim worden, of mischien als je geluk heb Dhimi worden.Gelukkig heb ik dat voor 60 jaren al voor zien en heb ik, geen kinderen en geen familie, en geen rijkdommen vergaard als buit voor een Jihadie .
Dit horen en zien wij niets uit onze Media's
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2007/10/punk-jihad-yout.html
De nieuwste over de onpartijdige NOS.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=4612&titel=Rellen_tijdens_demonstratie_in_Bern
Met al die linkse rakkers als webmasters in de TV Media verbaasd me niet dat ik uit eenvandaag.nl,Stand.nl,rondom10,het elfde uur, Netwerk voor eeuwig gebant bent, ze verdragen gewoon geen Critiek tegen de islam.Al mijn critiek zijn op Qoran en a Hadith gebasseerd . en op de bijbel.Mischien nog een kleinigheid.
Toe zijn leerlingen Jesus vroegen om ze meer geloof te geven,zei Jesus, ik ben blij als je geloof zo groot is als een mosterd zaad , dat is groot genoeg zei hij? Een mosterd zaad is zo klein, dat als je het in je handpalm legt, het nauwelijks te zien is, en gemakkelijk door een hauch weggeblazen kan worden.Dus voor een christen is extremisme niet an de orde.Nu mag je de bijbel in het nederlands lezen ; lees ze.in plaat van beweringen, te plaatsen die niet eens waar kan zijn.
De Bijbel is door honderden mischien zelfs duizenden mensen geschreven uit verschillende tijdperken, die millenia's van elkaar geschijden zijn.
De Qoran stam uit het gedachten goed van een man De laatste profeet Mohammed.Die voor de eeuwig heid geldt; inclusief de tegestrijdige, preken uit Mekka voor de Hijra, en Medina, na de Hijra.
te lezen onder de koppen van de Soeren.
Hebben julie niet af gevraagd, dat moslims altijd in zonde leven, welke preken ze ook volgen ?Overtreden ze altijd de andere preken
Ze leven altijd haram.
luckybee wijzigde dit bericht op 28-10-2007 16:48 met 49%
Dit onderwerp heeft 44 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-10-2007 08:08.