error 1 cannot open vpro html: `http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/forum/header`

Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:17.

Snel inloggen of registreer uzelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Tegenlicht-forum
  2. Reacties op uitzendingen
  3. Terug naar Turkije
  4. mooie reportage,jel

Dit onderwerp heeft 1 reactie, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 03-10-2007 11:40. Dit onderwerp is gesloten!

mooie reportage,jel

1. jel

Was een hele mooie reportage over mensen die naar Turkije willen gaan om daar te gaan wonen en misschien ook werken.
    Ze willen er leven.
    Deze mensen hebben een turkse achtergrond maar vooral de jongere onder hen zijn geboren en getogen in Nederland.
    Ze willen naar Turkije omdat zij zich in Nederland niet thuis voelen terwijl ze hier zijn opgegroeid.
    Misschien kennen ze Turkije goed via hun ouders en een aantal keren vakantie.
    Zo jammer dat je ergens niet thuis kan voelen, al zit het thuis voelen,zoals een dame in de reportage het al noemde, van binnen en niet van buiten.
    Toch wel mooi van die mensen die naar Turkije gaan om het thuisgevoel daar proberen te pakken en misschien gaan zij zich daar wel heel lekker voelen en hebben ze een juiste keuze gemaakt voor zichzelf.
    Wat jammer is dat zij zich in Nederland gedriscrimineerd voelden terwijl zij hun uiterste best deden om hier te slagen en volop in de 'hollandse maatschappij' mee wilden draaien.
    Hun gevoel heb ik nooit gehad maar dat kan zijn omdat ik zo'n wit jong ben met in de zomer wat sproeten op z'n kop.
    Kan het gevoel van hun wel begrijpen omdat ik hoor hoe autochtonen soms over mensen praten die uit een andere cultuur komen.Dat is slechte praat.
    En er achteraan; ja mijn buurman is een Marokkaan,maar das een goeie!'
    Nederland is al lang niet meer van de Nederlanders en als je de geschiedenis goed bekijkt nooit van Nederlanders alleen geweest.
    Sommige mensen in dit landje begrijpen niet wat al dat moois van andere culturen ons een nieuwe rijkdom geven.
    We hoeven er niet eens voor op vakantie.
    Alles heeft met acceptatie te maken.
    Je kan zoveel van elkaar genieten als je er maar voor openstaat.
    De wereld is net een dorp!

Jel.

2. janvanvelde

Uitstekend staaltje sarcasme!