Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:19.
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-08-2007 22:10.
prachtig document afval is voedsel
- Geplaatst op maandag 25 juni 2007 22:00ydehEen zeer verhelderende aflevering over ons afval. Zou iedereen moeten zien. Veel beter dan Al Gore's roadshow!
- Geplaatst op maandag 25 juni 2007 23:01RengersInderdaad een zeer overtuigende documentaire, die ook heel knap gemaakt is. Hulde voor de samenstellers! Dit kan de opvolger zijn van de in vergelijking toch wat matiger voorganger van Al Gore. De sterke kant is vooral de boodschap van hoop in plaats van de verzameling somberheid die Gore's ongemakkelijke waarheid bevatte. Dus door de overheid gratis aanbieden aan het voortgezet onderwijs met een inhaalslag op de universiteiten en hoge scholen.

- Geplaatst op dinsdag 26 juni 2007 08:04leonavOur goal is a delightfully diverse, save, healty and just world, with clean air, water, soil and power - economically, equitable, ecologically and elegantly enjoyed.
Wie kan dit voor mij in het Nederlands vertalen? - Geplaatst op dinsdag 26 juni 2007 15:42MosjoHet valt niet mee om deze prachtige zin te vertalen, maar ik zal een poging doen:
"Ons doel is een verrukkelijke, diverse (als in biodiversiteit, variatie in biologische systemen), veilige, gezonde en eerlijke (etisch en moreel correcte) wereld, met schone lucht, water, bodem en energie – waar men economisch, redelijk en rechtvaardig, ecologisch en vol schoonheid en eenvoud van kan genieten"
Wat een gedreven man, die Mc Donough. Ik kreeg zowaar tranen in mijn ogen toen hij vol passie sprak over zijn ideeen. Een inspirerende documentaire die ik niet graag had willen missen! - Geplaatst op donderdag 28 juni 2007 22:20coiskeliHeerlijk, zeldzame planten zaaien als je
je ijswikkel weggooit. Die Braungarten maakt de wereld echt mooier. 5 procent van ons kan de wereld veranderen. Ik doe mee! Ik word hier blij en enthousiast van. Dank je wel documakers ! - Geplaatst op dinsdag 17 juli 2007 23:05GromPrachtige ideeen, maar als ik hoor dat we als mens zeldzame plantenzaden gaan verspreiden door onze ijspapiertjes in de natuur te gooien denk ik het volgende:
1. Gaan we nu fout gedrag belonen met bloemen? Weggooien van afval kan in dit geval, maar is dan voor iedereen duidelijk waar de grens is....wat brengen we onze kinderen bij...zien vervuilen doet vervuilen.
2. Door het verspreiden van plantenzaden zouden we wel eens hele ecosystemen kunnen veranderen. Denk maar aan het voorbeeld van Australie waar wat konijnen en padden meer invloed hebben (gehad) dan verwacht. Krijgen we nu uniforme cornetto-bermen en magnum-plantsoenen of erger nog raket-bossen?
3. Tot slot de vraag waar die zeldzame (?) zaden vandaan komen? Hebben de planten dit zaad niet zelf nodig om zich op echt geschikte en 'zelf gekozen' plekken zich voort te kunnen planten?
Ik geef toe...meteen schreeuwen voordat ik het boek gelezen heb...maar het is onderweg per post en ik kan niet wachten er over na te denken, want deze nieuwe kijk is en blijft prachtig. - Geplaatst op woensdag 08 augustus 2007 22:10anton1ik ben het met bijna iedereen in deze chain eens, een pracht documentatie, ik zou hem graag downloaden om te kunnen meenemen. Ik vind de essentie: veel duurzaamheidsfilosofie stoelt op zuinigheid, minder consumptie, zonde, boete. De cradle to cradle benadering gaat daar ver over heen: consumeren is natuurlijk genot , dat is geen zonde, dat vereist geen boete, maar denk als samenleving na voor je iets ontwerpt/maakt/op de markt brengt zodat het gebruik ervan waarde toevoegt. Ik wil er heen graag meer mee doen, dit is een goede aanzet. misschien een actiegroepje die alle afval van albert heyn terug naar de winkels gaat brengen- of spullen in de supermarkt uitpakt en alleen het nuttige wil betalen. en indien nodig een kort geding begint over de wens producten te kopen/betalen zonder voor het afval verantwoordelijk te moeten zijn. ,
laat iets weten als je weet dat dit al gebeurt...
groet
anton.
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-08-2007 22:10.