Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:16.
Dit onderwerp heeft 16 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 14-12-2006 22:34.
goed
- Geplaatst op maandag 04 december 2006 22:08wob61mooi berichtje klaas ..ik sta lijnrecht tegen over je ..ik heb zelf in irak gezeten voor 5 maanden en heb daar meerdere keren gevechts contact gehad ..ik ben nu na dik twee jaar nog iedere dag met deze periode in mijn leven bezig..of we daar wat te zoeken hebben of niet daar wil ik niet over twisten..militairen voeren hun werk uit met al hun energie ..alsof jullie linkse houding de wereld zullen verbeteren..ga lekker sokken breien
- Geplaatst op maandag 04 december 2006 22:15SneuvelbereidheidEn terwijl hij sokken breidt dienen jongens als jij als kannonenvoer.... Vraag me af wat je voorkeur heeft.
De oorlog wordt alleen gevoerd om een systeem in stand te houden, het heeft weinig te maken met democratie... - Geplaatst op maandag 04 december 2006 22:18top050oorlog is nooit een oplossing ( nee totaal niet links ) goed dat je jouw jullie werk daar doen maar inhoudelijk voeg je weinig tot niks toe aan de oplossing ( zie ook deze docu ) Beschaving begint met opleiding en kennis en niet door een land te bezetten met de beste bedoellingen...
- Geplaatst op maandag 04 december 2006 22:42__sophieoorlog is geen oplossing maar wat wil je dan? dat de terroristen de hele wereld straks overnemen? die burgers leven daar in onderdrukking. ze mogen niks. ik vindt het wel goed wat de amerikanen daar doen. alleen kost het wel veel leed.
- Geplaatst op maandag 04 december 2006 22:50mister.nJa het heeft een prijs. Maar mensen zijn mensen. Alle mensen hebben evenveel recht op een normaal leven. En je moet niet vergeten dat Amerika niet et enige land is dat daar zit. En waar vechten de terroristen voor? Die willen alleen maar hun dictatuur weer terug. Die vechten niet om Om de bezetting. Irakezen hebben nu meer rechten dan vroeger.
- Geplaatst op dinsdag 05 december 2006 00:48top050Dat mensen recht hebben op een vrij bestaan ben ik het mee eens .... maar !! tegen welke prijs ?? en om alles nou maar op het grote boze verhaal te gooien van terroristen .... joh met een beetje mazzel helpt de mensheid zichzelf naar de klote door de wereld verder te vernielen door bv. opwarming en het uitputten van energiebronnen....aids .... ( laat bush en europa zich daar maar een beetje meer mee bezighouden !! ) dus wat is nou gevaar... je moet je niet teveel bang maken door stemmingmakerij maar een focusen op echte gevaren .....
- Geplaatst op dinsdag 05 december 2006 10:46wob61weet je ..de een noemt het vrede en democratie wat de alliantie daar zou brengen ,de ander bezetting en terrorisme ..wat is waar ? het klopt beiden ..licht eraan welke zijde je kiest ,achter staat ..de militairen daar staan voor hun eigen land en dus gedachtegoed en voeren dus die opdracht uit .de bevolking daar achter hun idealen /geloof
het is een leuk verschil zo ..zie de resultaten - Geplaatst op dinsdag 05 december 2006 11:01wob61en wat sneuvelbereidheid betreft ..
je hebt gelijk van dat kanonnenvoer maar als er geen mensen zouden zijn die het vak van militair wilden uitoefenen en allemaal sokken gingen breiden dan had je nu een andere taal gesproken en ipv sokken sandalen gedragen denk ik - Geplaatst op dinsdag 05 december 2006 11:06top050ik weet niet wat ze in het leger dragen maar ik heb gewoon schoenen... en wat betreft het vak militair ... http://www.flabber.nl/archief/018485.php
- Geplaatst op dinsdag 05 december 2006 18:29mister.nkijk daar moet je ook goed bij uitkijken je moet niet de hele bevolking indelen bij de radicalen. Er zijn genoeg mensen die wel een vrijer land willen. En een land verander je niet zomaar. Plus dat de terroristen steun krijgen uit omringende landen. En het is ook maar hoe je de bezetting ziet. Hebben de mensen nu meer rechten of minder dan vroeger. Zijn ze dus vrijer als eerst ofniet. In dat geval concludeer ik dat Saddam en zijn volgelingen meer bezetters waren dan de buitenlandse troepen die er nu zitten.
- Geplaatst op dinsdag 05 december 2006 18:36mister.nen top50 dat er ook andere gevaren zijn zoals opwarming en uitputting betekent niet dat net zo belangrijke problemen niet moeten worden verholpen. Plus dat er al word gewerkt aan de verbetering van het milieu daar zijn ze allang mee bezig.
- Geplaatst op dinsdag 05 december 2006 20:15top050ver van mn bed show dus .... ( geloof gerust de leiders van de wereld ) we verhelpen alles maar uiteindelijk gaat het ze maar om een ding de economie of het nou oorlog is of afrika of ... vul maar in ...top050 wijzigde dit bericht op 05-12-2006 20:17 met 65%
- Geplaatst op dinsdag 05 december 2006 21:07Je ZusIk heb met verwondering, verbazing, verschrikking en stilte gekeken naar de docu. Het is zoals de trailer aangeeft: deze docu is noch voor, noch tegen oorlog. Het ontgaat me daarom volledig waar jullie het over hebben. Amerika is het land van de onbegrensde mogelijkheden en zo is het....
mogen allen (yanks, irakezen en andere wereldburgers) rusten in vrede voor..., ja waarvoor eigenlijk??? - Geplaatst op vrijdag 08 december 2006 19:44Renate1235Ik heb alle reacties hier gelezen en ik vond dat ik als Irakees mijn mening achter moest laten, dus vandaar deze reactie.
Ik heb net als sommigen van jullie met verbazing naar de documentaire gekeken. Beelden van gewonde Amerikaanse soldaten, Irakese politiemannen en burgers hebben veel indruk op me achtergelaten.
Amerika zit in Irak voor de olie en de macht. Het maakt hun echt niet uit wat met de bevolking gebeurt. Saddam en zijn regime waren een goede reden om Irak binnen te vallen en te bezetten. Waar zijn de vernietigingswapens die Irak zogenaamd in bezit had? Ze hebben geen één gram kunnen vinden. Dat was toch de voornaamste reden voor deze oorlog?
Amerikanen zeggen dat ze de democratie in Irak willen brengen. Een mooie gedachte en helemaal niks mis mee, maar de heren zijn vergeten dat democratie niet op een tank komt. Het is immers een lang proces dat doorlopen moet worden. En bovendien is het heel toevallig dat ze Irak kiezen om de democratie daar te laten invoeren. Er zijn genoeg landen in onze wereld die dat ook nodig hebben. Landen in Afrika bijvoorbeeld, maar ja daar is toch niks te halen voor de Amerikanen. Dus waarom zouden ze daar energie en geld insteken?
Ik kan nog bladzijden voltypen, maar ik denk niet dat jullie daarop zitten te wachten. Maar ik zou jullie aanraden om deze documentaire van netwerk te bekijken om meer te weten te komen over de gruwelijke situatie in Irak en over de mening van de Irakese bevolking.
- Geplaatst op zaterdag 09 december 2006 00:39top050ik ben het met de bovenstaande reactie eens. Zolang er wat te halen is ( zie voorgaande oorlogen ) of zolang er andere dingen op de agenda`s staan van de hoge heren is het woord vrede brengen in een tank een vreemde uitleg hiervan....
- Geplaatst op dinsdag 12 december 2006 13:59wob61je hebt gelijk..moet je eens kijken waar precies de britten en amerikanen neergestreken zijn precies rond de belangrijkste olievelden in irak
- Geplaatst op donderdag 14 december 2006 22:34VBDik wil toch even kwijt dat de reden die aangegeven is om irak binnen te vallen geen goede was, maar dat neemt niet weg dat er nu wel degelijk vooruitgang in bepaalde gang van zaken zit.
misschien niet vanuit de amerikanen en zoals ik zelf in bagdad gemerkt heb, zullen ze ook weinig van de amerikanen aannemen, maar er worden nu wel degelijk kleine stappen in de goede richting gezet.
ok ,als de oorlog er niet was geweest dan was het misschien allemaal niet nodig geweest, maar het is gebeurt, de amerikanen zijn irak binnen gevallen en dan kunnen we wel netjes aan de zijlijn zitten wachten en denken dat de amerikanen etc het zelf op moeten knappen, of we kunnen er ook daadwerkelijk iets aan doen en ons steentje bijdragen aan de wederopbouw en de tijd verkorten van de wederopbouw van het land, maar vooral om de irakese bevolking te helpen het weer op te kunnen bouwen.
En ik ben me er terdegen van bewust dat er voor de buiten wereld niet veel progressie inzit, maar wie daar zelf bezig is merkt dat er wel degelijk door oa inzet van NL en andere nato landen progressie inzit en er wel degelijk iets wordt opgebouwt.
Misschien erg traag, maar sneller dan dat we niets doen.
Dit onderwerp heeft 16 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 14-12-2006 22:34.