Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:18.
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-10-2006 15:55.
het goede zal overwinnen.
- Geplaatst op maandag 16 oktober 2006 22:06paulvalkidealistAls 38 jarige , aan de start van een nieuw gezinsleven, onvoorstelbaar rijk in materiaal en gezondheid gerelateerd aan de armoede in de derde wereld, op een drukke maandagavond, na een goede maaltijd, met zoon achter de computer, ontmoette ik deze man, John le carre, of zoiets.
25 jaar moedig zijn, daardoor alle carriere kansen afwijzend, kritisch naar macht en geld, in deze ontmoeting, gesteund worden, getroost ook, hoopvol dat de nieuwe beweging van oud en jong is begonnen, hoop dat uiteindelijk het goede zal overwinnen.
Dank aan de makers, dank aan de energie, het inzicht, de hoop, het leven.
P. Valk - Geplaatst op maandag 16 oktober 2006 22:10stefariusOok 38 jaar en ook met jong gezien kijkend naar de toekomst. Met een opluchting van herkenning heb ik gekeken naar dit interview.
Bedankt John le Carre hartstikke bedankt tegenlicht! - Geplaatst op maandag 16 oktober 2006 22:19Jensbos58 jaar en ook weer blij, eindelijk iemand die werkelijk door heeft waarom het Westen zo in de war (moreel) lijkt te zijn, kunnen we dit vlammetje niet oppakken er is zo ontzettend veel te doen, laten we vooral de 22e. november goed stemmen! Tijd voor een echte partij?
P.S. Geweldige uitzending dus, geweldige vent, zat er maar zo iemand in Washington London en den Haag! (om maar een paar steden te noemen)Jensbos wijzigde dit bericht op 16-10-2006 22:24 met 12% - Geplaatst op maandag 16 oktober 2006 22:29VanSpeykEenentwintig jaar oud en ontzettend blij dat tegen de tijd dat ik 61 ben Amerikanen van Europese komaf in de minderheid zullen zijn (als het niet eerder is). Ontzettend blij dat tegen de tijd dat mijn kleinkinderen 40 zullen zijn dit zelfde proces van volksverplaatsing zich zal hebben voltrokken in Frankrijk en Engeland. Oeps, ik geloof dat ik nu uit de maat loop. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het ook schandalig vind dat het maar niet goed maar met mensen met wie ik cultureel, historisch en genetisch weinig gemeen heb (Afrikanen) en dat ik me niet druk maak om de belangen van mijn eigen (en aanverwante) volk want ik vrees bovenal dat iemand me een "racist" noemt.
- Geplaatst op dinsdag 17 oktober 2006 20:58mgilio60 jaar ben ik en alles meegemaakt dacht ik maar deze mensen geeft mij het idee dat ik niet voor niets geleeft heb ,dit zijn mensen die niet alleen moeten schrijven maar moeten regeren !
Hopelijk staan er steeds meer mensen op die beseffen dat de wereld totaal zal moeten veranderen willen onze kinderen en klein kinderen een aarde hebben die leefbaar is maar ik geloof dat dat wel goed komt ,in ieder geval bedankt VPRO en bedankt voor U [voor al laatste ]boek John Le Carré - Geplaatst op donderdag 19 oktober 2006 14:00Berto58 jaar en dus babyboomer en dus ook iemand die het helemaal laat afweten.
John le Carre stelt eigenlijk de werking van de westerse democratie im Frage.
Democratie is verworden tot HYPOCRATIE en dat exporteren wij.
Mijn generatie is in slaap gevallen. Wentelent in luxe en comfort wilen we (ik)
met rust gelaten worden. Als ik al geen invloed hebt op de landelijke politiek
wat wil je dan nog met Europa of met globale politiek; die hebben Carte Blance.
Deze man is wakker en duidelijk, hij legt de vinger op de wond.
Deze westerse wereld slaapt diep en dat is de intelligentia zeker aan te wrijven.
Paralellen met het interbellum zijn op zijn plaats. "Wir haben Es nicht gewusst" .
Kan het kapitalisme bestaan zonder fascisme?
Kan religie bestaan zonder fanatisme?
Op hun ergst worden deze systemen bestuurd door hypocriete egotrippers.
Maar ja wat te doen?
Wilt U het volk vertegenwoordigen; materialisten en gelovigen?
Dit interview heeft de gevaren van deze tijd onomwonden en moedig aan de
kaak gesteld.
Meer dan te weten wat juist is
is het doen van het goede. - Geplaatst op vrijdag 20 oktober 2006 15:55The_TzarZeg het maar. Ik ben nu 25 jaar en dus de nieuwe lichting voor de maatschappij. School, nu studie, straks werken. Belasting betalen, pensioen opbouwen, in de file staan, verder verdiepen in mijn vakgebied, carričre maken. Ik ben geen politicus, geen denker (althans, niet erkend als schrijver, intelectueel of wat dan ook), nu een student, over een paar maanden werknemer. Hoe dan het goede doen?
Op fora druk maken over de dingen buiten je macht?
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-10-2006 15:55.