Welkom. Uw laatste bezoek was zaterdag 31 juli 2010 01:09.
- Pinkpop
- Pinkpop2008
- Die recensent is niet goed wijs!
- Counting Crows komen niet van de grond - cijfer: 4
Dit onderwerp heeft 9 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-06-2008 15:18.
Counting Crows komen niet van de grond - cijfer: 4
- Geplaatst op maandag 02 juni 2008 00:203VOOR12_redactieDe mannen uit San Francisco scoren alleen een voldoende voor een degelijke uitvoering van hun repertoire, maar laten verder heel wat steken vallen.
Lees hier de hele recensie van Andre Keij - Geplaatst op maandag 02 juni 2008 00:26ChingonEerste Pinkpop optreden in 2003?
In 1997 en 2000 stonden ze er ook al.
- Geplaatst op maandag 02 juni 2008 10:31wooferKlopt, het was een saaie bedoeling. Maar dan mag ook wel eventjes vermeld worden dat het geluid zo ontzettend beroerd zacht was, dat ook geen hond iets kon horen. Zelf stond ik helemaal vooraan en hoorde alleen wat podiumgeluid, en een vriend van me die ergens anders op het veld stond hoorde ook geen zak. Gewoon te zacht. En daarbij gaven de Counting Crows ook een beroerde show weg ja. Lekkere binnenkomer, Ballet d'Or (not). Holiday in Spain ook tragisch saai.. Nee, erg enthousiast werd ik er ook niet van, maar wat mij betreft mogen de mensen van het geluid zich ook wel achter de oren krabben.
Groeten! - Geplaatst op maandag 02 juni 2008 14:04markclausinghet camerawerk was ook bizar
- Geplaatst op dinsdag 03 juni 2008 11:05Ginookeej, erg 'opzwepend' was het natuurlijk allemaal niet (helemaal om dat het geluid zo bizar zacht was... de intro van Mr Jones was aan de kant waar ik stond (ver van de gitarist) niet te horen), maar saai is het toch niet te noemen... Ik ken weinig zangers die zo opgaan in hun tekst en het zo overtuigend (!!) brengen!! Mooi om te zien!!
(en wat was ik blij dat allemaal die 'hitjes' niet langskwamen maar ze gewoon lekker nummers speelden van hun eerste albums!) - Geplaatst op dinsdag 03 juni 2008 12:54BPBDat een recensent een optreden niet boeiend genoeg vond, dat kan, maar als de band goed speelt en de zanger goed bij stem is en het publiek enthousiast een applaus geeft dan kan het optreden nooit een onvoldoende opleveren lijkt mij en dan is een 4 schandalig laag, maar bij 3voor12 houden ze niet van Blof (ik ook niet, maar dat is irrelevant) en Counting crows wel en daarom krijgen ze een laag cijfer.
Ik zelf vond het optreden prachtig, Adam had er erg veel zin in en hoe hij op gaat in de nummers is fantastisch. Helaas te weinig van mijn favorieten gehoord (vrijwel allemaal van August and everything after) en daarom vond ik het optreden in 2003 beter, maar daar hielp de stromende regen ook mee, want dat gaf het concert een extra dimensie.
Nu is het lastig om objectieve recensies te schrijven, maar ze maken het hier op deze site wel erg bont door zo subjectief mogelijk te schrijven. Counting crows een 4, pff het zal wel, maar daarmee wordt mijn stelling dat Counting crows zo'n beetje de meest ondergewaardeerde band is (hoe vaak ik al niet gehoord heb: "Counting crows, dat zijn die toch van Blof?") weer eens bevestigd. - Geplaatst op dinsdag 03 juni 2008 14:07FalconDit is waarschijnlijk het optreden van Pinkpop 08 geweest dat het slechtst begrepen is. Natuurlijk, het geluid was dramatisch en dat helpt niet mee om lekker in een optreden te komen. Juist de kritiek dat de setlist slecht was, kan ik niet goed begrijpen. Ik snap dat de mensen hitjes willen en als ze niet verder willen kijken dan dat, hebben ze in dit geval inderdaad pech gehad. Misschien zijn ze dan toch iets te oppervlakkig voor een band als Counting Crows. Ik vond het een geweldig optreden, omdat Adam juist erg gedreven, geëmotioneerd en bevlogen was. Dit optreden was de poëet in Adam het best te zien. Hij gaf alles. Zelfs als het over de top leek te worden (meerdere malen op de grond vallen), bleef hij geloofwaardig en oprecht overkomen. Zeker Round Here was emotioneel en bevlogen van zijn kant. Als je een 4 geeft of het optreden slecht vond, heb je het gewoon niet goed begrepen.Que hora son mi corazon
- Geplaatst op dinsdag 03 juni 2008 16:52biatchKlagende zang??? Saai??
Ik weet niet waar die kerel heeft gestaan, maar ik vind dit echt regelrechte bullshit! En als je een enorm spetterende show wilt zien moet je naar Metallica gaan kijken! En dat gezeik over dat ze niet zoveel hitjes speelden... Logisch als dit een promo-tour is voor je nieuwe album dacht ik zo!
Trouwens, ik vond Adam Duritz fantastisch! Het enthousiasme en de bezieling waarmee hij aan het zingen was... Super! Voor mij was het een dikke 8,5! - Geplaatst op dinsdag 03 juni 2008 22:26dkleveMet een 4 ben ik het absoluut niet eens....Tjemig...Dit was echt muziek in zijn puurste vorm.
Je gaat niet naar de Counting Crows voor de show, je gaat er heen om muziek te beleven om bezieling te zien en te horen. Adam vertelt verhalen in muziek en dat doet ie dan ook nog eens verdomd goed !
Niet mee een een DIKKE 8 !! - Geplaatst op vrijdag 06 juni 2008 15:18MrJapapapapapaaaHmm, het ligt er natuurlijk maar ook net aan wat je aan research hebt gedaan voordat je een recensie gaat schrijven. Sowieso een onwaarheid dat hun eerste optreden in 2003 was. Verder hebben ze behalve 'Big yellow taxi' ook nog die ene hit gehad (weliswaar nu ondertussen in de prehistorie, maar dat terzijde).
Ik vond het persoonlijk ook niet een van de betere optredens die ik gezien heb, maar feit blijft dat meneer Duritz wel op zijn manier er een vrij werkelijke stempel op drukte.
Vanwaar ik stond werd er trouwens wel op sommige momenten luidkeels meegezongen, maar omdat de beste frontman de eigenschap heeft om onstage altijd net iets andere arrangementjes door liedjes heen te gooien dan op plaat, is het af en toe ook lastig voor fans om hem helemaal te volgen.
De setlist was gevarieerd, af en toe schrijnende ballads zoals 'Round here' en 'Long december' en dan weer eens een vrolijk nummertje á la 'Hard candy'.
Al met al geen optreden om in jaarlijstjes te laten prijken, maar toch zeker een dikke voldoende als je het mij vraagt.So he carried the stars in his pocket...Drank the sunrise till he was drunk
- Pinkpop
- Pinkpop2008
- Die recensent is niet goed wijs!
- Counting Crows komen niet van de grond - cijfer: 4
Dit onderwerp heeft 9 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 06-06-2008 15:18.